Yepyeni Bir SUV Sınıfı Doğdu: İsmi ise B+ Sınıfı!..

Volkswagen T-Roc ile Audi Q2


Öncelikle B+ Sınıfı SUV’ler Ne İçin Yaratıldı?

Alman otomobil üreticilerinden Audi firması, 2016 yılında 2017 model olarak üretime başlattığı Q2 modelinin tanıtılmasıyla sınıf durumunu değiştirmiş oldu. Audi Q2’nin kendisine has süslü versiyonu olan Volkswagen, T-Roc adındaki modeli bir sene sonra tanıtarak tamamen değişik bir SUV sınıfı yaratmış oldu. Çünkü Alman Volkswagen firması, asıl rakipleri Ford EcoSport, Honda HR-V ve Mazda CX-3 gibi modellere meydan okumalık T-Cross modelini 2018 yılında tanıtarak asıl B Sınıfı SUV modelini tanıtmış oldu. Peki, Volkswagen T-Roc ile Audi Q2 hangi sınıfının SUV’si?.. İşte karşınızda yepyeni bir B+ SUV Sınıfı…
2016 yılında Audi Q2 ile Toyota C-HR, 2017 yılında VW T-Roc ile Hyundai Kona, 2019 yılında Mazda CX-30 ile Ford Puma ve Kia Seltos gibi modeller tanıtıldı. Sonuç olarak bu araçların hepsi B+ SUV Sınıfına ait!.. İsterseniz Sınıf karşılaştırmalarını yapalım.


Marka
B
B+
C
D
E
Audi
-
Q2
Q3
Q5
Q7
Ford
EcoSport
Puma**
Kuga  (Escape)
Edge (Yerini Stormtrak’e Bırakabilir)
Explorer
Hyundai
Venue*
Kona
Tucson
Santa Fe
Palisade*
Kia
Stonic** ile Soul*
Seltos* ile
X-Ceed**
Sportage
Sorento
Telluride*
Mazda
CX-3
CX-30
CX-5
CX-8***
CX-9*
Toyota
Yakında Yaris Bazlı SUV Geliyor!
C-HR
RAV4
Highlander*
Sequoia*
Volkswagen
T-Cross**
T-Roc**
Tiguan (Uzatılmış Tiguan’in Avrupa’daki ismi AllSpace)
Teramont (Atlas)
Touareg**
  •        Tırnakları olmaya model küresel modellerdir.
  •        (*) Kuzey Amerika Pazarı’na özgün modeldir.
  •        (**) Avrupa Pazarı’na özgün modeldir.
  •        (***) Asya ile Avustralya Pazarı’na özgün modeldir.
  •        Parantezli isimler ise aynı modelin Kuzey Amerika’daki isimleridir.


Şimdi Kısaca Modelleri Tanıtalım

Audi Q2

Aslında Audi Q2 modelinden pek bahsetmeye gerek duymuyorum. Çünkü gövde tasarımı ve teknik özellikler olarak Volkswagen T-Roc modeli ile birebir aynı… Bir tek iç kabin ile orta seviye benzin motoru farklı o kadar. Bu modelde 1.4 TFSI turbo benzin motoru kullanılırken, T-Roc modelinde ise daha da gelişmiş olan 1.5 TSI turbo benzin motoru kullanılmakta…

Ford Puma

Ford Puma (Ön)
2019 yılının yaz aylarında tanıtılan Ford’un Puma modeli, aslında geçmişi 1997 yılına dayanmakta. Eskiden Fiesta bazlı spor Coupe modeli iken, geçtiğimiz yaz aylarında EcoSport ile Kuga modelinin arasını doldurmak ve Volkswagen’in T-Roc modeline meydan okumak üzere SUV modeli olarak yeniden tasarlandı.

Ford'un merak edilen ve istenen modellerden Puma, bu sene Nisan - Mayıs gibi süreçlerde Türkiye'ye gelecek! Hafif Melez (Hibrit) prensipleri ile çalışan 1.0 EcoBoost benzinli motor şu ân 125 ve 155 HP olmak üzere iki farklı güç elde etmekte... Ancak yakında o motorlara ilave olarak 1.5 EcoBlue dizel motor da eşlik edecek.

Ford Puma (Arka)
Sevdiğim şeyin elbet üzücü yanı yok değil... Maalesef sadece 125 HP'lik 1.0 EcoBoost motora Otomatik Vites eşlik edecek. Tamam, bu çok güzel bir karar... Ama ben otomatik vitesin o motorlara ilave olarak 155 HP'lik 1.0 EcoBoost motora da eşlik edilmesini isterdim. Asıl daha da kırıcı yanı, maalesef o modelde AWD (sürekli dört çeker) aktarımı yer almayacak olması!.. Keşke Ford Puma AWD modeli ortaya çıksaydı, belki de ne güzel var olan VW T-Roc 4Motion modeline meydan okuyabilir idi...

Eğer Ford Puma AWD modeli piyasaya çıkabilseydi, belki de ne güzel (Sadece Avrupa'da satılan) Ford EcoSport AWD modelinin sonu gelebilir idi... Böylece Ford EcoSport modeli, sadece önden çekiş sistemi ile satılan VW T-Cross modeline önden çekercesine meydan okuyabilir idi...

Ford Puma (İç Kabin)
Bu model hakkında son beklentim, belki de Kuzey Amerika Pazarı'nda satılan Amerikalı EcoSport modelinin de sonu gelmeliydi! Eğer bu aracın sonu gelseydi, Ford Puma otomobil Kuzey Amerika'ya giderek EcoSport'un devam modeli olarak etiketlenebilir idi... Hiç olmasa da umuyorum ki Ford Puma, Kuzey Amerika'lara EcoSport modeline alternatif model olarak gidebilir.

Hyundai Kona

Hyundai Kona (Ön)
İlk olarak 2017 yılında tanıtılan Koreli Hyundai Kona, 2018 yılında benzinli, dizel ve elektrikli olarak satılmaya başlar. Küresel çapında benzin ile dizel motor, manuel ile otomatik vites ve önden çekiş ile 4WD aktarım gibi çeşitli konfigüre seçeneklerini sunmakta… Bunlara ilave olarak da kendi kendine şarj edebilen melez (hibrit) motorlu versiyonu da bu sene satışa sunuluyor.

Hyundai Kona (Arka)
Aslında Avrupa ve diğer Pazarlarda B Sınıfı SUV olarak satılsa da, Kuzey Amerika’da geçtiğimiz aylarda tanıtılan Venue modelinin tanıtılmasıyla Kona modeli bir üst sınıfa terfi oldu. Yani Hyundai Kona halen Avrupa’da B Sınıfı olarak satılsa da, artık Kuzey Amerika Pazarı’nda B+ Sınıfı SUV aracı olarak satılmaya başlamakta.

Hyundai Kona (İç Kabin)
Kona’nın Amerikan kardeşi Venue, sadece 1.6 litrelik atmosferik benzin motorundan 125 HP güç üretmekte. Gücünü IVT adlı değişken vites yoluyla da ön tekerleklere aktarılmakta. Ancak Kuzey Amerika Pazarı dışında Hindistan ile Avustralya Pazarlarında da satılmakta ve tek taraflı tekniklere sahip değil… Belli pazarlara göre sırası ile 1 Litre (Turbo), 1.2 Litre (Atmosferik), 1.4 Litre (Turbo) ve 1.6 Litre (Atmosferik) olmak üzere 4 farklı benzin motorları ile 1.4 Litrelik 90 HP gücüne sahip tek turbo dizel motoru satılmakta… Ama bu model hakkında kötü haber, maalesef Avrupa gibi diğer pazarlara açılmayacak. Yani en küçük Hyundai SUV’sini isterseniz, mecbur Kona modeline yönelmek zorunda kalacaksınız… 

Kia Seltos

Kia Seltos (Ön)
Kia Seltos modelini aslında ben çok sevdim. Çünkü bu modelde Telluride modeli bazlı AWD aktarım seçeneği ile sert bir tasarıma sahip olmalarından dolayı beni sevdirmeyi başardı. Ama önce öbür Kia modellerinden bahsetmem gerekecek.

Kia’nın Avrupa’da çok sevilen modellerinden Soul artık sadece Kuzey Amerika Pazarı’nda satılmakta. Ancak yeni nesil Soul’un sadece elektrikli versiyonu Avrupa’da satılıyor. Yani yeni nesil Soul’u bir daha Avrupa yolarında göremeyebiliriz. Çünkü bunun sebebi ise Stonic adında modelin satışa çıkarılması.

Kia Seltos (Arka)
Avrupa’da Soul adlı modelin yerine gelen Stonic modelini aslında pek sevemedim. Neden mi? Çünkü bu araç bildiğin Kia Rio’un allayıp pullanmış bir yerden yükseltilmiş versiyonu olduğu için…

Öte yandan Soul modeli Kuzey Amerika Pazarında halen B Sınıfı SUV modeli olarak sadece önden çekiş aktarımı ile satılmakta. Ancak Hyundai Kona ile aynı platformu kullanan Soul modelinde, 2 litrelik atmosferik benzinli ile 1.6 litrelik turbo benzinli motorlarını kullanmakta. Atmosferik motor IVT adında değişken vites yoluyla, turbo motorlusu ise 7 ileri DCT çift kavramalı vites yoluyla ön tekerleklerine aktarılmakta.

Kia Seltos (İç Kabin)
Ancak Hyundai Kona ve Kia Soul ile aynı platformu kullanan yeni bir model ortaya çıktı. Geçen sene Güney Kore pazarında satışa sunulan Kia Seltos modelinden bahsedebiliriz. Kore’nin dışında Kuzey Amerika, Avustralya ve Hindistan pazarlarında da satılacak. Tıpkı kübik tasarımlı Kia Soul modelinde olduğu gibi aynı teknik konfigüreleri paylaşacak. Fakat bunun tek farkı ise, 1.6 turbo benzin + 7 ileri DCT vites kombinesine AWD aktarımı seçeneği sunulacak.

Ancak Seltos modeli maalesef Avrupa Pazarına açılmayacak. Çünkü hem Stonic, hem de kompakt Hatchback model Ceed bazlı yeni bir Crossover olan X-Ceed modellerinin varlığından dolayı bu modeli gereksiz buldular. Sonuç olarak ben bu aracı ne kadar çok seversem seveyim, maalesef X-Ceed modeli yüzünden Avrupa’ya gelmeyecek. Aslında X-Ceed modeli Seltos’un yokluğundan faydalanarak; Ford Puma, Toyota C-HR ve VW T-Roc gibi modellere meydan okuyabilir. Ama onu pek sev(e)memenin sebebi ise bu modelde AWD aktarım seçeneği yok maalesef…

Mazda CX-30

Mazda CX-30 (Ön)

Aslında bu modelin ismi CX-4 olacaktı. Ama zaten Çin’e özel Coupe-SUV modeli o ismi taşıdığı için Mazda firması, B+ SUV modeline CX-30 olarak adlandırmak zorunda kaldı. Çoğu Mazda severler bu modelin Kompakt Sınıf, yani C Sınıfı SUV aracı olduğunu düşünebilirler. Ancak zaten C Sınıfı SUV modeli var, o da Mazda CX-5 modeli… Tekrar hatırlatmak gerekirse CX-5 modeli Orta (D Sınıfı) değil, Kompakt (C) Sınıf SUV’dir…

Mazda CX-30 (Arka)

Tıpkı öncül (Toyota C-HR ile VW T-Roc) modellerinde olduğu gibi AWD aktarım seçeneği de yer almakta… Avrupa Pazarında 120 HP güce sahip 1.8 Skyactiv-D dizel, 125 HP güce sahip 2.0 Skyactiv-G ve 180 HP güce sahip Skyactiv-X olmak üzere iki farklı hafif melez benzinli motorlarına sahip. Üç farklı motor, çeşitli donanımlarına göre manuel ile otomatik vites ya da önden çekiş ile AWD aktarımı ile kombine yapılabilir. Ancak Kuzey Amerika Pazarı’na gelince, sadece 185 HP güce sahip 2.5 Skyactiv-G ve otomatik vites kombinesi kullanılmakta. Ancak donanımlara göre olarak önden çekiş ya da AWD aktarımlarından birini seçebilirsiniz.

Mazda CX-30 (İç Kabin)
Bu araç Kuzey Amerika Pazarı’nda Hyundai Kona, Kia Seltos ve Toyota C-HR gibi araçlara meydan okuyabilir. Çünkü CX-30 modeli; hem “CX-3 modelini dar bulanlara”, hem “CX-5 modeli kadar paha biçilir olmayacak şekilde uygun fiyatlı” bir küçük ve geniş SUV modelidir. Ve en sonunda bu modele kanım kaynamaya başladı doğrusu… Ama keşke dedirten bir fikirlerim var idi. O da Skyactiv-X benzinli motorunun Kuzey Amerika Pazarı’nda satılmasını isterdim.

Toyota C-HR

İşte bu sınıfı yaratan en öncü modellerden biri… Toyota Coupe High Rider; hem sıra dışı tasarımına sahip, hem de RAV4 modelinin altına yerleşen uygun fiyatlı bir model. Üstelik hem Kuzey Amerika’ya, hem de Avrupa’ya gidebilen “TÜRK Malı” model! Toyota C-HR modeli Sakarya’da üretilirken, aynı zamanda neredeyse bütün dünyaya ihraç edilmekte.

Toyota C-HR (Ön)
Toyota C-HR modeli geçen seneye kadar 1.8 litrelik Melez (Hybrid) benzinli motora ilave olarak 1.2 litrelik Turbo benzinli motor, CVT ve AWD kombineli versiyonu da en az 1.8 litrelik Melez motor kadar popüler idi… Ancak bu sene itibari ile 1.2 litrelik Turbo benzinli motor, yerini artık yeni 2 litrelik Melez motora bıraktı. 1.8 litrelik Melez motor 122 HP güç üretirken, 2 litrelik Melez motor ise 184 HP gücüne kadar çıkabiliyor! İkisi de (Hybrid motorlarına özel olarak geliştirilen) CVT vitesi yoluyla ön tekerleklerine iletiliyor. Ancak az önce de bahsettiğim gibi dört çeker aktarımlı 1.2 turbo benzin kombinesi artık Avrupa pazarında satılmayacak. Bu arada dört çeker Melez motor kombinelisini de düşünmemenizi öneririm.

Toyota C-HR (Arka)
Fakat yeni bir “turbo benzinli dört çeker” kombinenizi, belki de yakında gelecek olan “Yaris Bazlı SUV” modelinde bulabilirsiniz. Ancak kesin bir söz veremem bu konuda… Çünkü araç kombineleri nasıl gelişecek haberimiz şu an yok. Ancak çeşitli otomobil sitelerinin bahsine göre, yeni nesil Avrupalı Yaris modelinde kullanılan TNGA-B tabanlı bir SUV geliştirdiklerini bizzat Toyota tarafından açıklandı.

Toyota C-HR (İç Kabin)
Ama C-HR modelin kırıcı yanı yok değil! Bu model Kuzey Amerika pazarında maalesef 150 HP güç üreten 2 litrelik sade benzinli ile CVT vites ve önden çekiş aktarımlı kombinesine sahip. Yine Kuzey Amerika’da sadece üç farklı donanım seçeneği ile sunulmakta…

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc (Ön)
İşte en sevdiğim final kısmına doğru ilerliyoruz… Alman üretici marka VW, 2014 yılında yine aynı isimle bir konsept araç tanıtılmıştı. Aradan 3 yıl sonra bu model seri üretime girerek büyük bir beğeni topladı.

Gerek 12.3 inçlik dijital gösterge ekranı, gerekse sadece 8 inçe kadar çıkabilen multimedya ekranından oluşan pratik kabin tasarımına sahip olan T-Roc modeli; bu sınıfta motor büyüklüğü ile ciddi farkındalıklar yaratmakta…

T-Roc’ı T-Roc yapan şey, kardeşi T-Cross modeli ile aynı motorları kullanan 1.0 TSI ile 1.5 TSI ve 1.6 TDI motorlarına ilave olarak “iki adet 2 litrelik 190 HP güç üreten büyük motor” yer alıyor. Biri TSI, diğeri ise TDI olmak üzere iki farklı büyük motorlara 7 ileri DSG vites yoluyla güçlerini 4Motion çekiş sistemine aktarılıyor.

Volkswagen T-Roc (Arka)
Volkswagen yetkililerinin sözüne göre T-Roc'un Avrupai zevklerine daha uygun olduğunu için bu model; Kuzey Amerika, Meksika, Arjantin ve Rusya'da piyasaya sürülmeyecek. Bu biraz kırıcı olmuş işte! Çünkü böyle güzel bir model Kuzey Amerika pazarına gidebilseydi, oralarda Hyundai Kona, Kia Seltos, Mazda CX-30 ve Toyota C-HR gibi modellere meydan okuyabilir idi… Neyse, VW T-Roc Kuzey Amerika’ya gitmese de olurdu…

Ama asıl rahatsız olduğum şeyin ne olduğunu yazayım. T-Roc’ın sadece önden çekişli küçük kardeşi T-Cross da Kuzey Amerika’ya gitmiyor! Niye T-Cross modelinin Kuzey Amerika pazarına gitmesini istedim onu da yazayım, çünkü Kuzey Amerika’da Ford EcoSport modelini tek başına nakavt edebileceğini düşünüyorum. Ford EcoSport 1 litrelik turbo ile 2 litrelik atmosferik benzinli motoruna sahip ve büyük motorda AWD seçeneğine yer verilmekte.

Belki de T-Cross modeli Kuzey Amerika’da 1.0 TSI ile ya 2.0 FSI, ya da 1.5 TSI motordan birine seçerek iki farklı benzinli motor ile satılabilir idi… Kuzey Amerika’da sadece DSG vitese sahip olarak, düşük motorlusu önden çekiş ile yüksek motorlusu önden çekiş ile 4Motion seçeneklerine sahip olabilir idi… Ama Volkswagen firması zaten Kuzey Amerika’ya özel olarak zaten Tiguan modelinin altına yerleşecek bir SUV geliştireceğine dair sözünü verdi.

Volkswagen T-Roc (İç Kabin)
Ancak nasıl bir söz olduğunu da bahsedeyim. Söylentilere bakacak olursak, Avrupalı ve standart uzunluklu VW Tiguan ile İspanyol Seat Ateca bazlı model olan VW Tharu/Tarek adlı modelini Kuzey Amerika’ya getirerek… Ben aslında pek bu planı sevmedim. Keşke az önce de belirttiğim gibi VW, Ford EcoSport modeline meydan okuyabilmesi için T-Cross modelini isteğe bağlı olarak 4Motion seçeneği ile getirebilseydi…

Bu Trend Hakkında Şahsi Fikirlerim…

Bu sınıfı sevdirmeme sebep olan modeller elbette VW T-Roc ile Ford Puma modellerinden yana… Ama keşke ikisi de Kuzey Amerika Pazarına gidebilseydi, belki de Toyota C-HR ve Mazda CX-30 gibi modellere meydan okuyabilir idi… O iki model gitmese de olurdu…

Umarım bu yazımı beğenmişsinizdir. Eğer bu yazımı beğendiyseniz lütfen yorum yapmayı unutmayın…


Yorumlar

  1. Ererncim, tüm modelleri detaylı olarakmabaliz etmişsin.
    Tüm dünyada, ama özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika'da bir SUV çılgınlığı yaşanıyor.
    Bütün markalar, pazardaki tüm boşlukları doldurmaya çalışıyorlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!