Amerikan Arazi Üçüzlerinden En Çok...


Yıllardan 1935, Amerikan üretici Chevrolet 1936 model Suburban modelini tanıtmıştı. O dönem hem kamyon şasesi, hem de station gövdesi bir arada... Üstelik kabinde o dönem 8 koltuk yer alıyordu. Tabii Suburban, ismini değiştirmeden bugünlere geldi. Ardından General Motors, 1991 yılında Chevy Suburban'ı uzun bulanlar için daha kısa uzunluklu Tahoe modelini 1992 model yılı olarak tanıttı. Aynı yılda, GMC süslüsü Yukon modelini de tanıttı. Suburban'ın GMC süslüsünün ismi de Yukon XL idi... 1998 yılına geldiğimizde Cadillac süslü versiyonu Escalade 1999 model yılı olarak tanıtıldı. Daha uzun gövdeli versiyonun ismi ise Cadillac Escalade ESV idi. Ancak hangi neden bilinmez, ama 2000 yılında 2001 model yılını üretmediler. Ancak 2001 yılında 2002 model olarak bir sonraki neslin gövdesiyle beraber üretilmeye başladı. Cadillac alternatifinin üretilme nedeni ise, Ford Expedition modelinin lüks hali Lincoln Navigator'a karşı çıkmaktı.


Üçüzler iki adet atmosferik benzinli motor alternatiflerine sahip... Birincisi 5.3 litrelik V8; 355 HP güç ile 520 Nm tork elde ediyor ve 6 ileri otomatik vites yoluyla ya arka, ya da dört tekerleklere iletiliyor. Bu motor sadece Chevy Tahoe ile Suburban ve GMC Yukon ile Yukon XL modellerinde yer alıyor. İkincisi ise 6.2 litrelik V8; 420 HP güç ile 624 Nm tork elde ediyor ve yeni 10 ileri otomatik vites yoluyla ya arka, ya da dört tekerleklere iletiliyor. Bu motor sadece GMC Yukon ile Yukon XL (Yalnızca Denali donanımlısında) ve Cadillac Escalade ile Escalade ESV modellerinde yer alıyor. Şimdi sorun bana, o üçlüden en çok hangisini sevdim?


Hemen yanıt vereyim, GMC Yukon'un XL gövdelisinin Denali donanımlısı... İnternette can sıkıntısından araba sitelerine girip bazı araçları konfigüre ederdim. Uzun gövdeli, sekiz silindirli canavarı çocukluğumdan beri çok severdim. Ne boş donanımlı, ne de fazla lüks donanımlı... Her şey tam ortasında! Zevkle konfigüre ettiğim modellerden olan GMC Yukon XL Denali, şu an bol opsiyonları ve 4X4 aktarmasıyla beraber 85 Bin Doları aşmış olabilir. Eğer almak isteseydim, vergiler ile beraber "1 Milyonu" muhakkak aşabilirdi!.. Ayrıca 29.483 TL'lik (2018 MTV 4001 cc ve üzeri) vergiyi de unutmamak lazım! Ancak böyle güzel bir konfigüreli canavara sahip olmak için milyoner olmak gerekir. Yine de hayali bile çok güzel... Şimdi sevdiğim araç ile ilgili bir anımı kısa ve öz şeklinde anlatayım.


Çocukluğumda 2008 yılı Nisan ayının akşam üzeriydi... O sırada otobüste, en arka koltuğunda ve cam kenarında yolculuk yapıyordum. Üzerimde lacivert tişört ile bej rengi keten pantolonum vardı. Bir misafirliğe giderken yolda (2007 veya 2008 Model) bir GMC Yukon XL görmüştüm. O detayı zor olsa da hatırlıyorum. İşte o an Suburban'ın GMC amblemlisini de sevmeye başlamıştım. Bu aralar can sıkıntısından sevdiğim araçları bu yüzden konfigüre ettim. Ben genelde gövde-kabin renk kombini olarak mümkün olabildiğince ya açık-koyu, ya da koyu-açık şeklinde uygularım.

Doğru konuşmam gerekirse ben olsaydım, resimde gördüğünüz gibi lacivert-bej kombineli bir GMC Yukon XL adlı bir modele sahip olmayı çok isterdim. Çünkü sıradan araçlarda kimileri hem gövde, hem de kabin rengini koyu yapıyor... Koyu-açık kombineli araçları görmek şimdilik zor... Fiyatlara gelmeden önce son sözlerimi de yazayım. Eğer siz de isterseniz bazı sitelerde kendiniz de konfigüre edebilirsiniz...


Uzun gövdeli Yukon'un 2WD SLE sürümlüsü ABD'de 53.100 Dolar'dan, 4WD SLE sürümlüsü 56.100 Dolar'dan, 2WD SLT sürümlüsü 62.200 Dolar'dan, 4WD SLT sürümlüsü 65.200 Dolar'dan, 2WD Denali sürümlüsü 70.600 Dolar'dan, 4WD Denali sürümlüsü 73.600 Dolar'dan başlıyor. Ama az evvel yazdığım gibi; 5.3 litrelik atmosferik benzinli motor sadece SLE ile SLT, daha güçlü 6.2 litrelik atmosferik benzinli motor ise sadece Denali donanımlısında yer almakta. 

Şahsi olarak yorum yapmak gerekirse, en sevdiğim gruplardan Tokio Hotel'in "Sacred" parçasını o modele yakıştırmak istiyorum. Çünkü yaklaşık 10 sene önce o modeli gördüğümde Sacred şarkısını çınlatıyordum. Son olarak sizi o parça ile baş başa bırakıyorum. 



Kral SUV kardeşleri Chevy'nin Tahoe ile Suburban'ı, GMC'nin Yukon ile Yukon XL'ı ve Cadillac'ın Escalade ile Escalade ESV modelini karşılaştırmanız için adreslerini de paylaşıyorum: 
https://www.chevrolet.com/suvs/tahoe-full-size-suv 
https://www.chevrolet.com/suvs/suburban-large-suv
https://www.gmc.com/suvs/choose-your-yukon-full-size-suv
https://www.cadillac.com/crossovers-suvs/escalade-suv

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!