Monsoon Klibindeki Fleetwood’un Mirasçısı: Makyajlı Cadillac CT6, Üstelik V-Sport Alt Performans Sürümüyle…



Kısa Kısa Tarih Notu

Aslında Fleetwood, Sixty Special, Brougham ve 1936 ile 1986 yılları arasında üretilen 70 Serilerinin mirasçısı CT6, ilk olarak 2016 yılının Ocak ayında üretildi. Aynı zamanda da Cadillac firması, 20 sene sonra o tarihte lüks sınıfına geri dönmüş oldu. Çünkü General Motors’un lüks markası Cadillac, artık gerçekten Amerika’nın Premium markası olmak ve Mercedes, BMW, Genesis gibi markalarla dalaşmak istiyor. Aradan iki yıl geçse de, Cadillac daha fazla bekleyemedi ve o modeli makyajlamaya karar verdi. Escala adlı ön sunum (konsept) modelini hatırlatan tasarım öğelerine, iç kabinde ise ufak değişikler ile yenilenen vites koluna sahip.


V-Sport Nedir?

Çarpıcı tasarımından çığır açan güç aktarımına kadar, bu V-Sport heyecan verici olduğu kadar güçlü. V-Sport, aslında en dolu donanımlı Platinum ile tam performans modeli V’nin arasına konumlanan tutkumuzun bir örneğidir. Lüks, teknoloji ve heyecan verici performans arasındaki mükemmel dengeyi vurgular.






Peki, Ya Sekiz Silindirli Hali Nasıl?

İlk defa V dizilimli sekiz silindir seçeneğine kavuşan CT6, 4.2 litre hacminde çift turbo benzinli motoruna sahip. 550 HP güç ve 850 Nm tork elde eden bu motor, 10 ileri otomatik vites yoluyla sadece dört tekerleğe aktarılıyor. Aynı zamanda markanın ilk çift turbo benzinli V8 motoru özelliğine de sahip. Aslında bir 200 cc daha düşebilseydi, Türkiye’de “3501 – 4000 cc arası motorlu taşıt vergi dilimi”ne düşebilecekti.





“Monsoon Klibiyle Ne İlgisi Var?”

Şimdi o konuya geliyordum. Alman Alternatif grubu Tokio Hotel’in meşhur parçalarından “Durch den Monsun”ın İngilizce hali “Monsoon”ın klibinde 1974 model Cadillac Fleetwood 75 yer alıyordu. Monsoon klibi Güney Afrika’nın Cape Town kentinde çekildi. O klipte grubun vokalisti Bill Kaulitz, sürücüsüz Flettwood’un arka koltuğunda daktilo ile bir şeyler yazarak kâğıdı buruşturup atıyordu. Tabii bundan 10 yıl sonra da ilk yazılarımda yazdığım gibi, Tokio Hotel ile Cadillac sponsor olmuşlardı. Hatta grubun üyeleri de Cadillac Europe V-Performance Academy’sine de dahil oldular. 


“Monsoon” Şarkısını CT6 Modeliyle Birleştirseydim Nasıl Hissederdim Acaba?

Ne zaman canım sıkılsa, hemen Tokio Hotel’in “Monsoon” parçasını açarak dinlerdim. Bazen havada kara bulutların geldiğini hissediyorum. Hatta kara bulutlu günlerde bir akşamüstünü zevkle izlerdim. Aslında bir aşk parçası olan “Monsoon”u dinlediğimde, sanki o karakterin içindeymiş gibi hissediyorum. Aşık birisi sanki “Muson Yağmurları”nın içinde koşuyormuş gibi oluyor. Bu yüzden yeni Cadillac CT6 V-Sport modeline o hislerle bakıyorum. Yani, yağmurlu havada CT6 V-Sport’u kullanarak Dünyanın ötesine kadar hızlanıyorum. Olağanüstü 4.2 litrelik çift turbolu V8 motoru ile zor koşullara karşı hazırlanan AWD dört çeker sistemi ile kendimi daima güvende hissediyorum. Son olarak, yetmişli yılların atalarından Cadillac Fleetwood’un rol oynadığı Monsoon klibini sizinle paylaşıyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!