Gelmiş Geçmiş En Yakışıklı Nissan: 2019 Model Yeni Altima



Japon üretici Nissan, yaklaşık 20 yıla yakın süredir Fransız Renault ile ortak… Gerek model parçaları, gerekse motor ve vitesler olsun; tüm Dünya’ya Renault ortaklığıyla adını tekrar duyurmaya başardı. Tabii Avrupa’ya özgün modelleri ürettiği gibi Kuzey ve Güney Amerika Kıtası’na da özgün modeller üretmeyi ihmal etmiyor. Nissan’ın Avrupa’ya özgün modellerinden mesela Micra ve Pulsar’ı örnek verebiliriz. Amerika’ya özgün modellerinden ise say say bitmiyor! Örneğin Sentra, Altima, Maxima, Murano, artık yoluna geniş orta sınıf Crossover olarak devam eden Pathfinder ve Titan’ı örnek verebiliriz.



Altima Nasıl Bir Araç? Kısa Tarihi...

Bundan 25 sene önce, yani 1993 yılında Kompakt Sınıf Sedan olarak üretime başlanan Altima, 2001 yılında Orta Sınıf araç olarak terfi etti. 2001 yılından beri Orta Sınıf Sedan aracı olarak satılan Atima, Nissan’ın Amerika’da en çok sevilen modellerden biri olmayı başarmıştır. Zamanla Coupe gövde versiyonu ve V6 benzinli motor seçeneklerini de sunan Altima, alternatif versiyonlardan büyük ilgi göremediği için Coupe ve V6 seçeneklerini yeni nesli ile beraber ortadan kaldırmak zorunda kaldı. Altima en yeni nesline Ağustos 2018 tarihinde, sadece Sedan gövdesi ve atmosferik V6’nın yerine gelen VC-Turbo 4 silindirli benzinli motor özellikleriyle kavuştu. Tabii yeni nesle kavuşurken marka tarihinin ilk dört tekerlekten çekişli binek aracı olması ile Otonom tarzı yepyeni sürüş ve güvenlik teknolojilerini geliştirmesi sonucu, yeni Altima modeline biraz daha fazla ilgilenmelerine sebep oldu.




Altima’nın Tasarım Yorumu...

Yeni Altima, bir önceki nesilden çok daha çekici olan şık bir görünüme sahip. Daha alçak ve daha geniş olan yeni otomobil, 2017 Detroit Otomobil Fuarı'nda ilk kez Vmotion 2.0 konseptinden esinlenen daha dinamik bir tasarıma sahip. Nissan küresel tasarım kıdemli başkan yardımcısı Alfonso Albaisa, Altima’dan şu şekilde bahsetti: “Altima, uzun yıllar ABD'nin en büyük pazarı olan Nissan'ın yüzü oldu. Yeni nesil Altima'nın görünümünü yükseltmek zorunda olduğumuzu biliyorduk, bu yüzden Vmotion 2.0, bize üretim modeli ile ilerleyen planı verdi.”



Sürümler

2019 Nissan Altima beş farklı seviyeye sahip: S, SR, SV, SL ve Platinum. Edition One sürümü ise, ilk üretim süreçlerine özel olarak sınırlı sayıda ve sadece VC-Turbo benzinli motoruyla üretilecek. Edition One sürümü hariç bütün donanım seviyelerinde 1350 Dolar ilave ödeyerek AWD dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olabilirsiniz. Ayrıca özel sürümü de dahil olmak üzere Otomatik Acil Frenleme Sistemi’ni artık standart olarak sunuyor.

İç Kabin Tasarımı ve Multimedya Özelliği

Daha konforlu ve daha geniş hale getirilen yeni nesil Altima, bir önceki modele göre büyük bir ölçüde geliştirildi. Nissan Altima’nın iç kabininde, temiz bir pano tasarımı ve düşünceli bir şekilde entegre edilmiş dokunmatik ekran ile lüks bir görünüm sunuyor. Ön koltuklar arasında bol miktarda depolama alanı ve USB şarj bağlantı noktasının yanında bir mobil cihaz ayarlamak için kullanışlı bir pad bulunmaktadır. Dokunmatik ekranın ekranı parlak ve okunması kolay, ama gerçekten takdir edilen şey... Fiziksel düğmeler ile navigasyon ise yeterince kolaylaştırıldı. Nissan ses ve navigasyon düğmelerinin yanı sıra, doğrudan erişim için düğmelere de sahiptir. Ekranın alt kısmında ek gezinme vardır. Menüleri kazmadan veya ayrı bir arabirim kullanmadan öğeleri bulmak için daha kolay olabilmesi adına. İklim kontrolleri de bağımsızdır. Tıpkı istenen yeni araçlarda olması gerektiği gibi.




Kaputun Altındaki Yepyeni Ekonomik Performanslar..!

2019 Nissan Altima'nın iki yeni motor seçeneği var, ilki standart 188 beygir gücü ve 244 Nm tork üreten yeni 2.5 litrelik direkt enjeksiyonlu 4 silindirli bir benzinli ünite. Parçaların yüzde 80'i yeni ya da yeniden tasarlanan 2.5 litrelik motor, bir önceki atmosferik 4 silindirli üniteden daha sessiz ve daha yumuşak çalışır.

Dünya’da ilk defa, Infiniti’nin Orta Sınıf SUV modeli QX50 modelinde tanışmıştık şu VC-Turbo benzinli motorunu. Ama yine de kısa ve net bahsedelim. Sadece SR, Platinum ve Edition One'da yer alan, 1970 – 1997 cc aralarında değişen 1600 d/d'lık bir devirde 248 beygir gücü ve 380 Nm tork üreten 2.0 litrelik Değişken Sıkıştırma Turbo 4 silindirli bir motor seçeneği yer almakta. Nissan'a göre, bu değişken sıkıştırmayı kullanan dünyanın ilk üretim motorudur - daha düşük bir sıkıştırma oranı daha fazla güç sağlarken, daha yüksek bir oranda daha iyi yakıt tasarrufu sağlar. Nissan Motor'un baş performans subayı José Muñoz’ın anlatımına göre: “VC-Turbo ile sürücü, motor karakterini sadece hızlanma pedalı işlemiyle dengeler. Bu “tekin içindeki iki motor”, Altima'nın segmentteki diğer tüm araçlardan uzak durmasının başka bir yoludur...” şeklinde açıkladı.




Her iki motor da yakıt ekonomisini iyileştirmeye yardımcı olan Nissan'ın Xtronic sürekli değişken şanzımanı ile birlikte çalışmaktadır. 2.5 litrelik motor, etkileyici bir şekilde 28 mpg şehir içi/39 mpg otoyol/32 mpg ortalama ile yakıt değeri elde edilmiştir. 2.5 litrelik motorun dört tekerden çekişli versiyonu ile, rakamlar sırasıyla 26/36 /30'a düşer.

VC-Turbo benzinli ve önden çekiş aktarımlı versiyonu ise 25 mpg şehir içi/34 mpg otoyol/29 mpg ortalama elde edildi. Kaynak aldığım AutoNXT editörleri, zamanın çoğunu VC-Turbo motorla geçirdiğini ve günü araba ile geçirdikten sonra 33 mpg'lik bir rakam gördüklerini dile getirdiler. Bu yüzden raporlanan rakamlar, neredeyse doğru görünüyor.




Sonuç?

Orta Sınıf Sedanın Amerika'daki en zorlu segmentlerden biri olduğu şüphesiz. Nissan Altima, Orta Sedan rakiplerinin; özellikle de Japon hemşerileri Honda Accord ve Toyota Camry’nin karşısında nasıl ayakta kalabilir? Ancak yeni Altima masaya çok şey katmakla yanıtlayabilir. Çekici stil, konforlu ve ferah iç mekan, güçlü ve yakıt tasarruflu motorlar ile son teknoloji ürünü yüksek güvenlik ve rahatlık özellikleri... Fakat, Dünya’nın çoğu Crossover ve SUV araçlarını tercih etmeye başladılar! Ama yine de Nissan, en azından Kuzey Amerika pazarında Sedan başarısını sürdürebilmeyi çok istiyor. Son olarak Altima, Ekim 2018'den itibaren ABD'de satışa sunulacak.




Bu Aracı Nasıl Sevdim?” Keşke Dedirten Detaylar ve Şahsi Yorumum...

VC-Turbo benzini, marka tarihinin ilk dört çeker binek otomobili ve en yakışıklı Nissan otomobili olan Altima’yı çok sevdim. Altima, özellikle Pro-Pilot Assist, Nissan Intelligent Around Görüş Monitörü, Yaya Algılama Sistemi ile Otomatik Acil Frenleme ve Akıllı Şerit Müdahalesini içeren Nissan Intelligent Mobility sistemine sahip olacak. Altima, yarı otonom sürüş seçeneği olan "Nissan ProPilot Assist"i sunan ilk Nissanlardan biri olacak; tıpkı Rogue (X-Trail), Qashqai ve Leaf modellerinde olduğu gibi.

Fakat, keşke dedirten bir kaç detaylar var. Öncelikle Amerika Pazarı için üzülerek yazmalıyım ki, maalesef VC-Turbo + AWD kombinasyonu yok! Belli ki Amerikalıların canını bayağı sıkacak! Çünkü Amerikalılar da Turbo motorlu araçlara yönelmeye başladılar. AWD çekiş sistemi de zaten yıllardır oralarda tercih ediliyor.

Ama onunla ilgili tek hayalim vardı. Altima Avrupa Pazarı’na “Primera” ismiyle geri dönmeliydi. Primera modeli, 1990 ile 2007 yılları arasında üretilen ve Avrupa Pazarı’nda bir dönem popüler olan Orta Sınıf aracıdır. Eğer Nissan Altima, Avrupa Pazarı’na Primera ismiyle açılsaydı; belki de Renault yapımı 1.6 DCI 160 HP + DCT Vites + AWD kombinesiyle görmemiz mümkün olabilirdi. Ama şimdi bir alt sınıf (Kompakt Sınıfı) model Pulsar modelinin üretimden kalması sebebi ile Altima bazlı bir Primera hayali kurmam artık daha da zorlaştı!

Ne ilgi diye sorarsanız; Avrupa şartlarına göre Micra (B) Küçük Sınıf, Pulsar/Sentra (C) Kompakt Sınıf, Altima ise (D) Orta Sınıf şeklinde diziliyor. Yani hem Micra, hem de Altima bazlı bir Primera satılırsa Pulsar’ın yokluğu marka imajı bozukluğu olabilir. Bu yüzden Altima bazlı bir Primera hayalimden vazgeçiyorum...

Artıları: Büyük motor teknolojisi; rahat sürüş; AWD seçeneği.
Eksileri: CVT vitesi; VC-Turbo + AWD kombinesi yok; sadece iki adet Type A USB portu.

Özet ve Kaynak: http://autonxt.net/2019-nissan-altima-first-drive-review/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!