Gelmiş Geçmiş En Yakışıklı Nissan: 2019 Model Yeni Altima
Japon
üretici Nissan, yaklaşık 20 yıla yakın süredir Fransız Renault
ile ortak… Gerek model parçaları, gerekse motor ve vitesler
olsun; tüm Dünya’ya Renault ortaklığıyla adını tekrar
duyurmaya başardı. Tabii Avrupa’ya özgün modelleri ürettiği
gibi Kuzey ve Güney Amerika Kıtası’na da özgün modeller
üretmeyi ihmal etmiyor. Nissan’ın Avrupa’ya özgün
modellerinden mesela Micra ve Pulsar’ı örnek verebiliriz.
Amerika’ya özgün modellerinden ise say say bitmiyor! Örneğin
Sentra, Altima, Maxima, Murano, artık yoluna geniş orta sınıf
Crossover olarak devam eden Pathfinder ve Titan’ı örnek
verebiliriz.
Altima
Nasıl Bir Araç? Kısa Tarihi...
Bundan
25 sene önce, yani 1993 yılında Kompakt Sınıf Sedan olarak
üretime başlanan Altima, 2001 yılında Orta Sınıf araç olarak
terfi etti. 2001 yılından beri Orta Sınıf Sedan aracı olarak
satılan Atima, Nissan’ın Amerika’da en çok sevilen modellerden
biri olmayı başarmıştır. Zamanla Coupe gövde versiyonu ve V6 benzinli motor seçeneklerini de sunan Altima, alternatif
versiyonlardan büyük ilgi göremediği için Coupe ve V6
seçeneklerini yeni nesli ile beraber ortadan kaldırmak zorunda
kaldı. Altima en yeni nesline Ağustos 2018 tarihinde, sadece Sedan
gövdesi ve atmosferik V6’nın yerine gelen VC-Turbo 4 silindirli
benzinli motor özellikleriyle kavuştu. Tabii yeni nesle kavuşurken
marka tarihinin ilk dört tekerlekten çekişli binek aracı
olması ile Otonom tarzı yepyeni sürüş ve güvenlik
teknolojilerini geliştirmesi sonucu, yeni Altima modeline biraz
daha fazla ilgilenmelerine sebep oldu.
Altima’nın
Tasarım Yorumu...
Yeni
Altima, bir önceki nesilden çok daha çekici olan şık bir
görünüme sahip. Daha alçak ve daha geniş olan yeni otomobil,
2017 Detroit Otomobil Fuarı'nda ilk kez Vmotion 2.0 konseptinden
esinlenen daha dinamik bir tasarıma sahip. Nissan küresel tasarım
kıdemli başkan yardımcısı Alfonso Albaisa, Altima’dan şu
şekilde bahsetti: “Altima, uzun yıllar ABD'nin en büyük
pazarı olan Nissan'ın yüzü oldu. Yeni nesil Altima'nın
görünümünü yükseltmek zorunda olduğumuzu biliyorduk, bu yüzden
Vmotion 2.0, bize üretim modeli ile ilerleyen planı verdi.”
Sürümler
2019
Nissan Altima beş farklı seviyeye sahip: S, SR, SV, SL ve
Platinum. Edition One sürümü ise, ilk üretim
süreçlerine özel olarak sınırlı sayıda ve sadece VC-Turbo
benzinli motoruyla üretilecek. Edition One sürümü hariç
bütün donanım seviyelerinde 1350 Dolar ilave ödeyerek AWD dört
tekerlekten çekiş sistemine de sahip olabilirsiniz. Ayrıca özel
sürümü de dahil olmak üzere Otomatik Acil Frenleme Sistemi’ni
artık standart olarak sunuyor.
İç
Kabin Tasarımı ve Multimedya Özelliği
Daha
konforlu ve daha geniş hale getirilen yeni nesil Altima, bir önceki
modele göre büyük bir ölçüde geliştirildi. Nissan Altima’nın
iç kabininde, temiz bir pano tasarımı ve düşünceli bir şekilde
entegre edilmiş dokunmatik ekran ile lüks bir görünüm sunuyor.
Ön koltuklar arasında bol miktarda depolama alanı ve USB şarj
bağlantı noktasının yanında bir mobil cihaz ayarlamak için
kullanışlı bir pad bulunmaktadır. Dokunmatik ekranın ekranı
parlak ve okunması kolay, ama gerçekten takdir edilen şey...
Fiziksel düğmeler ile navigasyon ise yeterince kolaylaştırıldı.
Nissan ses ve navigasyon düğmelerinin yanı sıra, doğrudan erişim
için düğmelere de sahiptir. Ekranın alt kısmında ek gezinme
vardır. Menüleri kazmadan veya ayrı bir arabirim
kullanmadan öğeleri bulmak için daha kolay olabilmesi adına.
İklim kontrolleri de bağımsızdır. Tıpkı
istenen yeni araçlarda olması gerektiği gibi.
Kaputun
Altındaki Yepyeni Ekonomik Performanslar..!
2019
Nissan Altima'nın iki yeni motor seçeneği var, ilki standart 188
beygir gücü ve 244 Nm tork üreten yeni 2.5 litrelik direkt
enjeksiyonlu 4 silindirli bir benzinli ünite. Parçaların yüzde
80'i yeni ya da yeniden tasarlanan 2.5 litrelik motor, bir önceki
atmosferik 4 silindirli üniteden daha sessiz ve daha yumuşak
çalışır.
Dünya’da
ilk defa, Infiniti’nin Orta Sınıf SUV modeli QX50 modelinde
tanışmıştık şu VC-Turbo benzinli motorunu. Ama yine de
kısa ve net bahsedelim. Sadece SR, Platinum ve Edition
One'da yer alan, 1970 – 1997 cc aralarında değişen 1600
d/d'lık bir devirde 248 beygir gücü ve 380 Nm tork üreten 2.0
litrelik Değişken Sıkıştırmalı Turbo 4
silindirli bir motor seçeneği yer almakta. Nissan'a göre, bu
değişken sıkıştırmayı kullanan dünyanın ilk üretim
motorudur - daha düşük bir sıkıştırma oranı daha fazla güç
sağlarken, daha yüksek bir oranda daha iyi yakıt tasarrufu sağlar.
Nissan Motor'un baş performans subayı José Muñoz’ın anlatımına
göre: “VC-Turbo ile sürücü, motor karakterini sadece
hızlanma pedalı işlemiyle dengeler. Bu “tekin içindeki
iki motor”, Altima'nın segmentteki diğer tüm
araçlardan uzak durmasının başka bir yoludur...” şeklinde
açıkladı.
Her
iki motor da yakıt ekonomisini iyileştirmeye yardımcı olan
Nissan'ın Xtronic sürekli değişken şanzımanı ile
birlikte çalışmaktadır. 2.5 litrelik motor, etkileyici bir
şekilde 28 mpg şehir içi/39 mpg otoyol/32
mpg ortalama ile yakıt değeri elde edilmiştir. 2.5
litrelik motorun dört tekerden çekişli versiyonu ile, rakamlar
sırasıyla 26/36 /30'a düşer.
VC-Turbo
benzinli ve önden çekiş aktarımlı versiyonu ise 25 mpg şehir
içi/34 mpg otoyol/29 mpg ortalama
elde edildi. Kaynak aldığım AutoNXT editörleri, zamanın çoğunu
VC-Turbo motorla geçirdiğini ve günü araba ile geçirdikten sonra
33 mpg'lik bir rakam gördüklerini dile getirdiler. Bu yüzden
raporlanan rakamlar, neredeyse doğru görünüyor.
Sonuç?
Orta
Sınıf Sedanın Amerika'daki en zorlu segmentlerden biri olduğu
şüphesiz. Nissan Altima, Orta Sedan rakiplerinin; özellikle de
Japon hemşerileri Honda Accord ve Toyota Camry’nin karşısında
nasıl ayakta kalabilir? Ancak yeni Altima masaya çok şey katmakla
yanıtlayabilir. Çekici stil, konforlu ve ferah iç mekan, güçlü
ve yakıt tasarruflu motorlar ile son teknoloji ürünü yüksek
güvenlik ve rahatlık özellikleri... Fakat, Dünya’nın çoğu
Crossover ve SUV araçlarını tercih etmeye başladılar! Ama yine
de Nissan, en azından Kuzey Amerika pazarında Sedan başarısını
sürdürebilmeyi çok istiyor. Son olarak Altima, Ekim 2018'den
itibaren ABD'de satışa sunulacak.
“Bu
Aracı Nasıl Sevdim?” Keşke Dedirten Detaylar ve Şahsi
Yorumum...
VC-Turbo
benzini, marka tarihinin ilk dört çeker binek otomobili ve en
yakışıklı Nissan otomobili olan Altima’yı çok sevdim. Altima,
özellikle Pro-Pilot Assist, Nissan Intelligent Around Görüş
Monitörü, Yaya Algılama Sistemi ile Otomatik Acil Frenleme ve
Akıllı Şerit Müdahalesini içeren Nissan Intelligent Mobility
sistemine sahip olacak. Altima, yarı otonom sürüş seçeneği olan
"Nissan ProPilot Assist"i sunan ilk Nissanlardan
biri olacak; tıpkı Rogue (X-Trail), Qashqai ve
Leaf modellerinde olduğu gibi.
Fakat,
keşke dedirten bir kaç detaylar var. Öncelikle Amerika Pazarı
için üzülerek yazmalıyım ki, maalesef VC-Turbo + AWD
kombinasyonu yok! Belli ki Amerikalıların canını bayağı
sıkacak! Çünkü Amerikalılar da Turbo motorlu araçlara yönelmeye
başladılar. AWD çekiş sistemi de zaten yıllardır oralarda
tercih ediliyor.
Ama
onunla ilgili tek hayalim vardı. Altima Avrupa Pazarı’na
“Primera” ismiyle geri dönmeliydi. Primera modeli, 1990 ile 2007
yılları arasında üretilen ve Avrupa Pazarı’nda bir dönem
popüler olan Orta Sınıf aracıdır. Eğer Nissan Altima, Avrupa
Pazarı’na Primera ismiyle açılsaydı; belki de Renault yapımı
1.6 DCI 160 HP + DCT Vites + AWD kombinesiyle
görmemiz mümkün olabilirdi. Ama şimdi bir alt sınıf (Kompakt
Sınıfı) model Pulsar modelinin üretimden kalması sebebi ile
Altima bazlı bir Primera hayali kurmam artık daha da zorlaştı!
Ne
ilgi diye sorarsanız; Avrupa şartlarına göre Micra (B) Küçük
Sınıf, Pulsar/Sentra (C) Kompakt Sınıf, Altima ise (D) Orta Sınıf
şeklinde diziliyor. Yani hem Micra, hem de Altima bazlı bir Primera
satılırsa Pulsar’ın yokluğu marka imajı bozukluğu olabilir.
Bu yüzden Altima bazlı bir Primera hayalimden vazgeçiyorum...
Artıları: Büyük motor teknolojisi; rahat sürüş; AWD seçeneği.
Artıları: Büyük motor teknolojisi; rahat sürüş; AWD seçeneği.
Eksileri:
CVT vitesi; VC-Turbo + AWD kombinesi yok; sadece iki adet Type A USB
portu.
Özet ve Kaynak: http://autonxt.net/2019-nissan-altima-first-drive-review/
Özet ve Kaynak: http://autonxt.net/2019-nissan-altima-first-drive-review/
Yorumlar
Yorum Gönder