Beni Alıp Sonsuzluğa Götüren Bir Araç: Infiniti Q60 Project Black S



Infiniti Nasıl Bir Marka? Kısa Tarihi…

Infiniti markası 1989 yılında, Nissan tarafından Kuzey Amerika gibi büyük pazarlarda lüks kalitede satılabilmesi için kurulmuş ve logosu ise Fuji Dağı’ndan esinlenmiştir.

Aslında geçmişi 1985 yılına kadar dayanıyor. Bir grup, Nissan'da sessizce oluşur. Amacı: Yeni bir performans segmenti oluşturmak. Öncü Amerikalı ve Avrupalı lüks markalara daha insan merkezli bir tasarıma meydan okuyan biri…

1987 yılında ise Nissan firması, o marka için “Infiniti” ismini seçmiş. Infiniti, aslında İngilizce kelime olan “Infinity”den uyarlanmıştır. Infinity kelimesinin Türkçe karşılığı ise sonsuzluk, sınırsızlık anlamına gelir. (Ki o kelimeyi de, anlamı da; ben de dahil bazıları Yenilmezler: Sonsuzluk Savaşı [Avengers: Infinity War] filminin ilk duyurularında öğrendik. Ayrıca Infiniti markası da sonradan bu filmin sponsoru olmuştur.)

1989 yılında Dünya, Infiniti markası ile tanıştı. Biri Nissan Cefiro bazlı (ülkemizdeki ismi Nissan Altima Laurel idi…) Infiniti Q45 ile Nissan Leopard Coupe bazlı Infiniti M30 olmak üzere Amerika’da 51 bayi ile piyasaya çıktı.
1995 yılında Heyecan verici yeni bir V6 motor ailesi tanıtıldı: VQ serisi. Optimal güç, tork ve yakıt tüketimi için tasarlanan VQ, gelecek 14 yıl için Ward'un En İyi 10 Motorundan biri olarak rakipsiz bir başarıdır. Bu, Infiniti’nin çift Turbo benzinli V6'nın öncüsüdür.

Doksanlı yıllarda Nissan’ın Türkiye Distribütörleri, bir dönem A32 ve A33 kasa Nissan Cefiro bazlı I30 ile R50 kasa Nissan Pathfinder bazlı QX4 modellerini Türkiye'ye resmi olarak ithal edip satışa sunmuştur.

2001 yılında geri görüş kamerasını entegre edilmiş olarak kullanan Infiniti iki sene sonra, yani 2003 yılında FX adlı lüks SUV modelini tanıttı. 2004’lü yıllarda bir dönem özel ithalatçıların da gözdesi idi. Dahası, dönem dönem arkadan itilen G Seri Ailesi (Sedan, Coupe ve Convertible), Mercedes E-Sınıfı düşmanı M Serisi, Mercedes GLK’ya meydan okumak isteyen EX Serisi ve sadece Kuzey Amerika’ya özel olan alternatif 7 koltuklu “Buick Enclave düşmanı” Crossover’ı JX gibi modelleri geliştirmiş ve artık herkesin bilindiği marka haline gelmiştir.

2008 yılında Infiniti markası, Avrupa Pazarı’na resmi olarak giriş yapmıştır. Bundan bir sene sonra ise Citroen, DS ve Subaru markalarını barındıran Bayraktar Grubu; Infiniti modellerini ülkemize ithal etmeye başlamıştır. Avrupa ve ülkemizde satılan Infiniti modelleri ise G Seri Ailesi ile EX Serisi ve ikinci nesil FX Serisi olmuştur.

Infiniti firması, 2013 yılında Mercedes A-Sınıfı bazlı Q30 adlı konsept modeli tanıttı. Aynı zamanda Q50 adlı yepyeni bir Orta Sınıf modelinin tanıtılmasıyla G Serisi Sedan’ın da yerini almıştır. Elbette bu olaydan sonra Infiniti, bütün modellerin adlarını değiştirmiştir:
G Serisi Coupe > Q60
M Serisi > Q70
EX Serisi > QX50
JX Serisi > QX60
FX Serisi > QX70
QX56 > QX80

Q” hafli modeller binek araçları temsil edecek iken, QX” harfli modeller ise SUV ve Crossover modellerini temsil edecek. Rakamlara gelince de “30” Kompakt Sınıfı, 50” Orta Sınıfı, 60” Orta Sınıf spor Coupe’si ve alternatif Crossover’ı, 70” Üst Sınıfı ve 80” ise lüks sınıfı temsil edecek.

Mercedes A-Sınıfı bazlı Q30 ile Mercedes GLA-Sınıfı bazlı QX30 modelleri 2016 yılında üretilmeye başlandı. QX30 Dünya genelinde satılırken, Q30 ise sadece Avrupa gibi pazarlarda satılmakta. Q30 sırasıyla 1.5 (dizel), 1.6 (benzin), 2 (benzin) ve 2.2 (dizel) litrelik motorlarını kullanırken; QX30 ise sadece 2 ve 2.2 litrelik motorlara ve daha kısıtlı seçeneklerine sahip.

2017 yılında Infiniti, dünyanın ilk değişken kompresyon (Sıkıştırma) oranına sahip ve şimdiye kadar yaratılmış en gelişmiş içten yanmalı motor olan VC-Turbo’yu (Değişken Kompresyon-Turbo besleme) tanıttı. Sabit bir kompresyon (Sıkıştırma) oranıyla sınırlı kalmak zorunda olunmayan bu motor teknolojisi sayesinde, kompresyon oranı 8:1 (yüksek performans için) ve 14:1 (yüksek verimlilik için) arasında değişiklik gösteriyor. Kendini dönüştürebilme ve piston alanı yüksekliğini kusursuz şekilde azaltıp yükseltebilme yeteneğine sahip bu motorlar sayesinde sürüş durumunun gerektirdiklerine göre en yüksek seviyede oran otomatik olarak uygulanabiliyor. VC-Turbo teknolojisi, belirgin şekilde azaltılmış yakıt tüketimi, emisyonlar, ses ve titreşim seviyeleri gibi özellikleri de içeren birçok fayda sunmakla birlikte, karşılaştırılabilir geleneksel motorlardan daha kompakt ve hafif yapısıyla dikkat çekiyor.

Kasım 2017 tarihinde günümüz tarzı tasarım diline kavuşan ikinci nesil QX50, 2019 model yılı olarak satışa sunuldu. Arkadan itilen tabanı terk ederek, güncel Nissan Murano modelinde kullanılan önden çekişli platforma geçti. Ama yine de QX50; Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC gibi Orta Sınıf SUV’lere meydan okumaya devam edecek. VC-Turbo benzinli motoru, 2 litresinden tam 272 HP güç üretmekte. Gücü CVT vites yoluyla ya ön, ya da dört tekerleklere iletilmekte.



Peki Infiniti Q60 Nasıl Bir Araç?


İlk önce 2003 ile 2013 yılları arasında üretilen G Coupe adlı araç, (V36 Kasası ile) yüzünü son defa tazelediğinde ismini Q60 olarak değiştirmiştir. Asıl ilk nesil Q60 (yani CV37 kasası), 2016 yılında 2017 model yılı olarak üretilmeye başlandı. Üç farklı güç seçenekleri; sadece 7 ileri otomatik vites yoluyla ya arka, ya da dört tekerleklerine aktarılıyor. Bunlar; 2 litrelik (Mercedes Kaynaklı) turbo benzinli ünite 210 HP ile 3 litrelik (Nissan Yapımı VR Kodlu) turbo benzinli ünite 300 ve 400 HP. Donanım seçenekleri ise şu kekilde: Pure, Luxe, Sport ve Red Sport 400…




Paris Fuarı’na Özel Hazırlanan Bir Q60 Bazlı Konsept Model: Infiniti Q60 Project Black S…

Infiniti’nin sahibi Nissan, yaklaşık 20 yıldır Fransız Renault ile ortak… Nissan ile Renault zamanla birbirinden faydalandı. Gerek motorlar ile vitesleri, gerekse yedek parçaları olsun… Ama nedense o ortaklık en çok Infiniti’ye yaradı! Özellikle de F1 ve çeşitli motorsporlarda…

Çok sevdiğim Infiniti’lerden Q60’ın en paha biçilir modeli ise, ABD’de 54 Bin Dolar değerindeki Red Sport 400 AWD! En paha biçilir Q60 modeli bazlı bir Infiniti konsepti ile tanıştırmak isterim: Paris Fuarı’na özel hazırlanan Infiniti Q60 Project Black S..!

Ama ilk önce Q60 Project Black S konseptinin geçmişinden bahsetmek istiyorum. İlk olarak 2017 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Q60 Project Black S, üstün Renault Sport F1 Team performans birimleri ile işbirliği yapıldı. Az önce de bahsettiğim gibi Infiniti Q60 Red Sport 400 AWD modelinden baz alınarak hazırlanan Q60 Project Black S, ilk çekiş motoru (ya da jeneratör) montajları, arka tekerleklere doğrudan güç sağlayan şanzımanın sonuna eklenmiştir. İkinci motor (ya da jeneratör), düşük motor devirlerinde turbo gecikmeyi ortadan kaldırmak için anında biriktirmeye yardımcı olmak için turboşarja monte edildi. Daha yüksek devirlerde, egzozun türbin içinden aktığı ve bir gecikme olmadığı zaman, bir miktar elektriği sifonlayarak ve aküye göndererek bir jeneratör görevi görür. 3 litrelik V6 çift turbo benzinli (400 HP) motora iki elektrik motoru eşlik ederek 500 beygirlere kadar çıkabilmekteydi.

Görünüşe gelecek olursak, öncelikle tamamen monte edilmiş titanyum ikiz egzoz sistemi ve 245/35R21 Pirelli P Zero ile 21 inçlik hafif alaşımlı jantlara sahip olması ilk dikkat çekici öğelerden. Ayrıca konsept modeline özel olarak bodykitleri yeniden tasalandı.

Gelelim, Paris’e özel versiyona! Cenevreliden farklı olarak; sarı detaylarına sahip ön tampon, lastikler ve spoyler, yeni jantlar ve revize edilmiş bir kaput bulunuyor. Asıl güce gelince; 4,4 kWh’lık batarya ve üç elektrikli parçadan oluşan hibrit sistem destekliyor. Doğrudan arka tekerleklere 160 beygir güç üretebilme kabiliyetinde olan bu parçayla birlikte ortaya 563 beygir gibi gayet iddialı bir rakam çıkıyor. Kinetik enerji tabanlı hibrit sisteminin performans dışında otomobile katkısını ağırlık değeri kısmında görüyoruz. Halihazırda sunulan hibrit yapıların araca ortalama 200 kilogram gibi ek yük getirdiğini dile getiren Renault-Infiniti, bu yapıyla birlikte daha iyi sonuçların elde edilebildiğinin altını çiziyor. Nitekim otomobilin 1.775 kilogramlık toplam ağırlık değerine sahip olması da başarılı olarak değerlendirebileceğimiz rakamlar arasında.




İç kabine gelecek olursak, iç kabinde önemli farklar yok; tabii desenler hariç! Bazı belli başlı detayları karbon fiberle kaplanırken, koltuklar ve kapı içlikleri ise biraz Renault Sarısı tonları ile şekillendi. Maksat, bu kabinde F1 havasına/hissine yer verilsin diye…



Bu Aracı Eleştirecek Olursam: “Sanki Bir Sonsuz Zehir!”

Infiniti Q60 Project Black S, sanki “Venom: Zehirli Öfke” filminden fırlamış gibi! (5 Ekim 2018 tarihinde vizyona girmiştir. Marvel’cılar, “Örümcek”çiler ve Bilim-Kurgu severlere gitmelerini tavsiye ederim…) Ne ilgi diye sorarsanız; Infiniti’nin Rusya temsilcileri, Venom filmi ile sponsor olmuşlardı. Sonsuzdiye sıfatlamanın sebebi ise, metnin başında bahsettiğim gibi markanın ismi Infinity kelimesinden uyarlandı. Infinity kelimesinin Türkçe karşılığı ise “Sonsuzluk”tur… Ben hani bu yüzden, şahsen o araca “Sonsuz Zehir” şeklinde hitap ediyorum. Tabii bütün Infiniti araçlarını ilgilendiren bir yorum yapmak zorundayım! Günümüz yepyeni Infiniti araçlar, nedense iç kabininde ikiye bölünmüş dokunmatik ekranlara sahip… Fakat ben Infiniti’nin yerinde olsaydım, tıpkı yeni Renault araçları gibi büyük boyutlarda dikey tablet ekranı yerleştirirdim. Çünkü ikiye bölünmüş ekran özelliğinin gereksiz olduğunu düşünmekteyim… Tabii yazımı “Empower the Drive” felsefesi ile bitirmek istiyorum. Çünkü eski ya da yeni Infiniti araçları fark etmiyor; bütün Infiniti araçları sürücülerini güçlendiriyor!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!