2019 Mazda 6 Signature 2.5T Eleştirisi: “Göz Kardeşine Bak”!
Kısa
Tarihi
Mazda’nın
Orta Sınıf temsilcisi 6 Serisi, aslında 2002
yılına kadar üretilen Mazda 626 Capella’nın devam
modelinden başka bir şey değil idi. O dönem Ford Motor Company
bünyesinde idi ve Ford’un CD3 platformunu G adıyla kullanıyordu.
2008 yılında üretilen ikinci nesli de yine Ford’un platformunu
kullanıyordu. Taa ki, 2013 yılına gelinceye kadar!
2012
yılında düzenlenen Moskova otomobil fuarında tanıtılan üçüncü
nesil Mazda 6, KODO adı verilen yepyeni tasarım felsefesine ve
SkyActiv adı verilen tamamen kendi yapımı esnek platformuna
geçmiştir. 2013 yılı içerisinde ise satışa sunulmuştur. Belki
de SkyActiv hakkında yanlış hatırlayabilirim. Şimdi o
teknolojiyi hatırlamak için SkyActiv nedir, şimdi bakalım.
Mazda
SkyActiv Nedir, Ne Değildir?
SKYACTIV
teknolojisi belli yeni Mazda araçlarında kullanılan teknolojiler
silsilesine verilen gene addır. Bu araçlar arasında Mazda 2, Mazda
3, Mazda 6,Mazda CX-3 ve CX-5 yer almaktadır. Bu teknolojiler, bir
araya geldiklerinde yakıt ekonomisini hibrid bir aktarma organı
seviyesine kadar azaltmaktadır.
Motorun güç çıkışı
artırılmakta ve emisyon seviyeleri de azaltılmaktadır. Bu
teknolojiler, yeni 2 kademeli turboşarj tasarımı, yüksek
verimliliğe sahip otomatik şanzımanlar, daha hafif düz
şanzımanlar, hafif gövde tasarımları ve elektrikli direksiyon
ile birlikte yüksek sıkıştırma oranına sahip benzinli
motorlara (14.0’dan 1’e kadar) ve azaltılmış sıkıştırma
oranına sahip dizel motorlara (14.0’dan 1’e kadar) sahiptir.
Aynı zamanda, daha fazla yakıt ekonomisi elde etmek için bu
teknolojileri bir hibrid aktarma organı ile birleştirmek de
mümkündür.
Güncel
Nesil Mazda 6 Nasıl Bir Araçtır?
2013
yılında üretilen üçüncü nesil Mazda 6, üç farklı motor
hacimlerine sahiptir. 2.0 ve 2.5 litrelik SkyActiv-G benzinli
motorlar ile 2.2 litrelik SkyActiv-D dizel motor yer
almaktadır. SkyActiv-Drive adında
6 ileri otomatik vites ve SkyActiv-MT adında
6 ileri manuel vites ile Önden Çekiş ve Dört Tekerlekten Çekiş
sistemi seçeneklerine sahip. Özellikle de Mazda6 Estate
SW modelindeki dizel
otomatik 4X4 kombinesine sahip
olması da
ciddi dikkatlerden bir tanesidir. Eğer
yanılmaz isem, 2015 yılında ilk defa makyajlandı. Sadece teknik
ve tasarım alanlarında kısıtlıca gelişmeler yapıldı. Asıl
ciddi gelişmeler yaşayan makyajlı model ise, 2017 yılında
düzenlenen Los Angeles otomobil fuarında tanıtıldı.
2018
yılında satışa sunulan ikinci makyajlı üçüncü nesil Mazda
6’da asıl farklar şu şekillerde. Yeni ön ve arka tasarım
detayları, yeni alüminyum alaşımlı jant tasarımları, tüm
Mazda6 donanım seviyelerinde standart olarak sunulan i-Activsense
sürücü destek teknolojileri, yeni döşemeler, elmas
kristaller
şeklinde tasarlanan ön ızgara ve bahsedilen motor seçeneklerine
ilave olarak sunulan SkyActiv-G 2.5T uzantılı
Turbo benzinli motor seçeneği!..
Ben
o 6’lı Hırçını
Hissederken…
6
sene evvel güncel nesil Mazda 6’yı keşfettiğimde intternetten
öylesine bir Groove Armada şarkısını dinliyordum. Ki,
zaten o şarkıyı bilerek açmıştım. O şarkının ismini de
bahsedeyim: Look Me in the Eye Sister, Türkçe karşılığı
vermem gerekirse; Göz Kızkardeşine Bak! “Kız kardeşi”
dedim, çünkü “kardeş” kelimesi İngilizce’de ikiye bölünük
haldedir. Anlayamazsanız şu şekilde ifade edeyim. “İngilizce
= Türkçe” tercümesinde “Sister = Kız Kardeşi”,
“Brother (Oknş: “Bradır” ki aklınıza “Birader”den
gelsin.) = Erkek Kardeş” şeklindedir. Ben de Mazda 6’ya
bu yüzden o şekilde başlık atmayı seçtim (Seçsem de yanlış
anlaşımaması adına “Kız” sıfatını özellikle attım).
Asıl
geçmişim şu şekilde. O grubun “Look Me in the Eye Sister”
şarkısını keşfettiğimde 2010 yılıydı. “Maket Konser”
teması klipli o şarkıyı keşfettiğimde, aklıma birden
ülkemizdeki 2008 gösterimi “Sualtı temalı Mazda 6 reklamı”
geldi. Ben de böylece o şekilde şarkı + araç kombinesini
eşleştirmiş oldum.
“Look
Me in the Eye Sister” şarkısını seçmemin sebebi ise 2008
gösterimi Mazda 6 reklamının bir türlü anlam veremediğim
müziğine bir çağrışımda bulunmak oldum. Bu yazıyı yazarken
araştırarak öğrendiğimde, baktım ki o reklam müziği meğer
“Jupiter One – Platform Moon”muş! Sadece o şarkı ile de
çağrışımda bulunmadım. Aynı zamanda dünyaca meşhur ve
duyarlı gruplardan U2’nin çeşitli şarkılarına da
(Mesela “Magnificent” gibi…) bir çağrışımda bulundum.
Çünkü “Look Me in the Eye Sister” parçasını dinlediğimde,
sanki bir U2 şarkısıymış gibi hissettim. Yoksa gerçekten öyle
bir durum yok ve olmadığını biliyorum!..
Bu
paragrafa anlam veremediyseniz şunu ifade edeyim. 2008 gösterimi
bir reklam müziğini “Look Me in the Eye Sister” ve çeşitli U2
parçalarıyla çağrıştırdım. Çünkü hemen hemen melodileri
de, ezgileri de birbirine benzerliklere sahip olduğunu
hissetmekteyim. “Look Me in the Eye Sister” şarkısının
çevrilmiş bazı sözlerini de araya 6’lı Hırçın hislerimde
kattım. Bu arada hislerinizi denkleştirmek istiyorsanız, “Look
Me in the Eye Sister”ın “Black Light” versiyonunu
dinlemelisiniz.
Bildiğiniz
Mazda 6, Niçin 6’lı Hırçın Oldu?
Kuzey
Amerika’daki Japonların belli başlı modellerden Nissan Altima
ile Honda Accord, atmosferik 6 silindirli motor seçeneklerini terk
ederek “Turbo 4 Silindir” kervanına katıldı. Çünkü
diğerleri gibi atmosferik motor performansı ile düşük motor
hacimli yakıt ekonomisini bir arada tutmak istiyor.
Küresel
manada Toyota Camry, Honda Accord, Kia Optima, Hyundai i40, Nissan
Altima, Renault Talisman, Ford Mondeo, Peugeot 508, Opel Insignia,
Skoda Superb, Subaru Legacy, Chevrolet Malibu ve Volkswagen Passat
modellerine sıkı rakip olan Mazda’nın 6 Serisi; onlara (ki
özellikle Nissan Altima ile Honda Accord’a) karşı güçlü
gözükmesi için 2.5 litrelik SkyActiv-G benzinli motor
üzerinden Turbo beslemelisini hazırladı. İlk olarak Dodge
Durango, Ford Explorer, Toyota 4Runner ve (Artık sadece Avrupa’da
satılan) VW Touareg gibi modellere karşı bir yanıt model olan
Mazda CX-9 modelinde görmüştük. CX-9 modelindeki “87
Oktanlı Benzinde” 227 HP güç ile 420 Nm tork elde eden bu motora
sadece 6 ileri otomatik vites eşlik ediyor. (93 Oktanlı Benzinde
ise 250 HP gücüne kadar çıkabiliyor.) CX-9’un tek taraflı
motor ile viteslisinde Önden Çekiş ya da i-Activ adlı 4
Tekerden Çekiş seçeneği mevcut. Mazda bünyesinde ve CX-9
modelinin dışındaki ilk SkyActiv-G 2.5T motorunu
kullanan model ise, Orta Sınıf temsilcisi 6 Serisi oldu. Ama
maalesef motor ve vites ile beraber aktarımı da tek taraflı, yani
sadece Önden Çekişli…
Mazda
6 ABD’de 23.000 Dolar'dan başlasa da yeni turbo seçeneklisine
sahip olabilmeniz için, üçüncü donanımı Grand Touring’i
seçerek sadece 29.200 Dolar’lık bir etiketle ödemek
zorundasınız. Asıl yazımda bahsettiğim olan tam donanımlı
Signature’ü seçerseniz, 34.750 Doları gözden çıkarmalısınız.
6’lı
Hırçının İç Kabin Farkı
2012
yılında tanıtılan üçüncü neslinde, neredeyse ilk nesil CX-5
ile aynı kabin tasarımına sahipti. 2015 yılındaki makyajda
yepyeni kabin tasarımına sahip olsa da; 2018 yılındaki ikinci
makyajında yepyeni teknolojilere, daha kısıtlı yeni kabin
tasarımına ve göstergelere kavuştu. Bose hoparlörlerle dolu
kabinde 8 inçlik multimedya ekranının hızı biraz vasat. Ayrıca
resimdeki aldanışıma göre multimedya ekranını sürücüye göre
uzak hissettim. Ama yanılabilirim de… Çift bölgeli klima
kontrolü, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, kör nokta
tespiti, otomatik frenleme ve yaya algılaması ile ileriye dönük
çarpışma uyarısı, şerit tutma desteği ile şerit-kalkış
uyarısı ve radar güdümlü hız sabitleyici gibi özelliklere
sahip. 360 derecelik park kamerasının görüntü çözünürlüklerinin
biraz düşük olması hayranları hayal kırıklığına
uğratabilir.
Artıları
ve Eksileri
+
İçte ve dışta yüksek sınıf tasarım; Zarif şasi ve
süspansiyon ayarları; Maliyetler düşündüğünüzden daha az;
gelişmiş iç ve dış tasarım.
-
Maalesef Sedan gövdesinde (ve özellikle 2.5T modelinde) i-Activ
aktarım seçeneği yok; Turbo benzinlinin 2.5 litrelik motor hacmi
Kuzey Amerika için yeterli gibi gözükse de, Avrupa için maalesef
artık gözümüze çok büyük gözüküyor!
Benim
6’lı Hırçın Hislerim
Daha
iyi mücadelede sen daha iyi savaşırsın, evet! Daha iyi
savaşırsın, eğer ayağa kalkarsan… Bu yüzden Mazda 6
SkyActiv-G 2.5T ile kendini duvara karşı ver! Oysa o durumda ben,
akşamlar susarak sessiz bir gecelere dönüşünce kendimi duvara
karşı veremiyorum. Çünkü alışılmışa meydan okuyamıyorum.
Fakat sen alışılmışa meydan oku! Çünkü sen 6’lı Hırçın
oynayabiliyorsun ve yanında Mazda 6 SkyActiv-G 2.5T
var! Sen önce göz kardeşine bak! O senden daha fazla 6’lı
Hırçın oynuyor. Beni öyle dinleyeceksin ya da
dinlemeyeceksin. Ama yerinde olsam şimdi dinlerdim; eğer 6’lı
Hırçın oynayarak alışılmışa “Zoom-Zoom” tadında
meydan okursan; sessiz, kimsesiz, üzgün ve solgun gecelere çığlık
atarsın. Hiçbir şey için, bir daha asla alışılmışa mahkum
olma!
İnceleme
Kaynakları: MotorTrend, Digital Trends, Car Revs Daily
Umarım
bu hisli yazılarımı beğenmişsinizdir. Eğer beğenirseniz
mutlaka paylaşmayı unutmayın!..
Yorumlar
Yorum Gönder