2019 Mazda 6 Signature 2.5T Eleştirisi: “Göz Kardeşine Bak”!



Kısa Tarihi

Mazda’nın Orta Sınıf temsilcisi 6 Serisi, aslında 2002 yılına kadar üretilen Mazda 626 Capella’nın devam modelinden başka bir şey değil idi. O dönem Ford Motor Company bünyesinde idi ve Ford’un CD3 platformunu G adıyla kullanıyordu. 2008 yılında üretilen ikinci nesli de yine Ford’un platformunu kullanıyordu. Taa ki, 2013 yılına gelinceye kadar!

2012 yılında düzenlenen Moskova otomobil fuarında tanıtılan üçüncü nesil Mazda 6, KODO adı verilen yepyeni tasarım felsefesine ve SkyActiv adı verilen tamamen kendi yapımı esnek platformuna geçmiştir. 2013 yılı içerisinde ise satışa sunulmuştur. Belki de SkyActiv hakkında yanlış hatırlayabilirim. Şimdi o teknolojiyi hatırlamak için SkyActiv nedir, şimdi bakalım.




Mazda SkyActiv Nedir, Ne Değildir?

SKYACTIV teknolojisi belli yeni Mazda araçlarında kullanılan teknolojiler silsilesine verilen gene addır. Bu araçlar arasında Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6,Mazda CX-3 ve CX-5 yer almaktadır. Bu teknolojiler, bir araya geldiklerinde yakıt ekonomisini hibrid bir aktarma organı seviyesine kadar azaltmaktadır. 

Motorun güç çıkışı artırılmakta ve emisyon seviyeleri de azaltılmaktadır. Bu teknolojiler, yeni 2 kademeli turboşarj tasarımı, yüksek verimliliğe sahip otomatik şanzımanlar, daha hafif düz şanzımanlar, hafif gövde tasarımları ve elektrikli direksiyon ile birlikte yüksek sıkıştırma oranına sahip benzinli motorlara (14.0’dan 1’e kadar) ve azaltılmış sıkıştırma oranına sahip dizel motorlara (14.0’dan 1’e kadar) sahiptir. Aynı zamanda, daha fazla yakıt ekonomisi elde etmek için bu teknolojileri bir hibrid aktarma organı ile birleştirmek de mümkündür.


Güncel Nesil Mazda 6 Nasıl Bir Araçtır?

2013 yılında üretilen üçüncü nesil Mazda 6, üç farklı motor hacimlerine sahiptir. 2.0 ve 2.5 litrelik SkyActiv-G benzinli motorlar ile 2.2 litrelik SkyActiv-D dizel motor yer almaktadır. SkyActiv-Drive adında 6 ileri otomatik vites ve SkyActiv-MT adında 6 ileri manuel vites ile Önden Çekiş ve Dört Tekerlekten Çekiş sistemi seçeneklerine sahip. Özellikle de Mazda6 Estate SW modelindeki dizel otomatik 4X4 kombinesine sahip olması da ciddi dikkatlerden bir tanesidir. Eğer yanılmaz isem, 2015 yılında ilk defa makyajlandı. Sadece teknik ve tasarım alanlarında kısıtlıca gelişmeler yapıldı. Asıl ciddi gelişmeler yaşayan makyajlı model ise, 2017 yılında düzenlenen Los Angeles otomobil fuarında tanıtıldı.

2018 yılında satışa sunulan ikinci makyajlı üçüncü nesil Mazda 6’da asıl farklar şu şekillerde. Yeni ön ve arka tasarım detayları, yeni alüminyum alaşımlı jant tasarımları, tüm Mazda6 donanım seviyelerinde standart olarak sunulan i-Activsense sürücü destek teknolojileri, yeni döşemeler, elmas kristaller şeklinde tasarlanan ön ızgara ve bahsedilen motor seçeneklerine ilave olarak sunulan SkyActiv-G 2.5T uzantılı Turbo benzinli motor seçeneği!..



Ben o 6’lı Hırçını Hissederken…

6 sene evvel güncel nesil Mazda 6’yı keşfettiğimde intternetten öylesine bir Groove Armada şarkısını dinliyordum. Ki, zaten o şarkıyı bilerek açmıştım. O şarkının ismini de bahsedeyim: Look Me in the Eye Sister, Türkçe karşılığı vermem gerekirse; Göz Kızkardeşine Bak! “Kız kardeşi” dedim, çünkü “kardeş” kelimesi İngilizce’de ikiye bölünük haldedir. Anlayamazsanız şu şekilde ifade edeyim. “İngilizce = Türkçe” tercümesinde “Sister = Kız Kardeşi”, “Brother (Oknş: “Bradır” ki aklınıza “Birader”den gelsin.) = Erkek Kardeş” şeklindedir. Ben de Mazda 6’ya bu yüzden o şekilde başlık atmayı seçtim (Seçsem de yanlış anlaşımaması adına “Kız” sıfatını özellikle attım).

Asıl geçmişim şu şekilde. O grubun “Look Me in the Eye Sister” şarkısını keşfettiğimde 2010 yılıydı. “Maket Konser” teması klipli o şarkıyı keşfettiğimde, aklıma birden ülkemizdeki 2008 gösterimi “Sualtı temalı Mazda 6 reklamı” geldi. Ben de böylece o şekilde şarkı + araç kombinesini eşleştirmiş oldum.

Look Me in the Eye Sister” şarkısını seçmemin sebebi ise 2008 gösterimi Mazda 6 reklamının bir türlü anlam veremediğim müziğine bir çağrışımda bulunmak oldum. Bu yazıyı yazarken araştırarak öğrendiğimde, baktım ki o reklam müziği meğer “Jupiter One – Platform Moon”muş! Sadece o şarkı ile de çağrışımda bulunmadım. Aynı zamanda dünyaca meşhur ve duyarlı gruplardan U2’nin çeşitli şarkılarına da (Mesela “Magnificent” gibi…) bir çağrışımda bulundum. Çünkü “Look Me in the Eye Sister” parçasını dinlediğimde, sanki bir U2 şarkısıymış gibi hissettim. Yoksa gerçekten öyle bir durum yok ve olmadığını biliyorum!..

Bu paragrafa anlam veremediyseniz şunu ifade edeyim. 2008 gösterimi bir reklam müziğini “Look Me in the Eye Sister” ve çeşitli U2 parçalarıyla çağrıştırdım. Çünkü hemen hemen melodileri de, ezgileri de birbirine benzerliklere sahip olduğunu hissetmekteyim. “Look Me in the Eye Sister” şarkısının çevrilmiş bazı sözlerini de araya 6’lı Hırçın hislerimde kattım. Bu arada hislerinizi denkleştirmek istiyorsanız, “Look Me in the Eye Sister”ın “Black Light” versiyonunu dinlemelisiniz.



Bildiğiniz Mazda 6, Niçin 6’lı Hırçın Oldu?

Kuzey Amerika’daki Japonların belli başlı modellerden Nissan Altima ile Honda Accord, atmosferik 6 silindirli motor seçeneklerini terk ederek “Turbo 4 Silindir” kervanına katıldı. Çünkü diğerleri gibi atmosferik motor performansı ile düşük motor hacimli yakıt ekonomisini bir arada tutmak istiyor.

Küresel manada Toyota Camry, Honda Accord, Kia Optima, Hyundai i40, Nissan Altima, Renault Talisman, Ford Mondeo, Peugeot 508, Opel Insignia, Skoda Superb, Subaru Legacy, Chevrolet Malibu ve Volkswagen Passat modellerine sıkı rakip olan Mazda’nın 6 Serisi; onlara (ki özellikle Nissan Altima ile Honda Accord’a) karşı güçlü gözükmesi için 2.5 litrelik SkyActiv-G benzinli motor üzerinden Turbo beslemelisini hazırladı. İlk olarak Dodge Durango, Ford Explorer, Toyota 4Runner ve (Artık sadece Avrupa’da satılan) VW Touareg gibi modellere karşı bir yanıt model olan Mazda CX-9 modelinde görmüştük. CX-9 modelindeki “87 Oktanlı Benzinde” 227 HP güç ile 420 Nm tork elde eden bu motora sadece 6 ileri otomatik vites eşlik ediyor. (93 Oktanlı Benzinde ise 250 HP gücüne kadar çıkabiliyor.) CX-9’un tek taraflı motor ile viteslisinde Önden Çekiş ya da i-Activ adlı 4 Tekerden Çekiş seçeneği mevcut. Mazda bünyesinde ve CX-9 modelinin dışındaki ilk SkyActiv-G 2.5T motorunu kullanan model ise, Orta Sınıf temsilcisi 6 Serisi oldu. Ama maalesef motor ve vites ile beraber aktarımı da tek taraflı, yani sadece Önden Çekişli…

Mazda 6 ABD’de 23.000 Dolar'dan başlasa da yeni turbo seçeneklisine sahip olabilmeniz için, üçüncü donanımı Grand Touring’i seçerek sadece 29.200 Dolar’lık bir etiketle ödemek zorundasınız. Asıl yazımda bahsettiğim olan tam donanımlı Signature’ü seçerseniz, 34.750 Doları gözden çıkarmalısınız.

6’lı Hırçının İç Kabin Farkı

2012 yılında tanıtılan üçüncü neslinde, neredeyse ilk nesil CX-5 ile aynı kabin tasarımına sahipti. 2015 yılındaki makyajda yepyeni kabin tasarımına sahip olsa da; 2018 yılındaki ikinci makyajında yepyeni teknolojilere, daha kısıtlı yeni kabin tasarımına ve göstergelere kavuştu. Bose hoparlörlerle dolu kabinde 8 inçlik multimedya ekranının hızı biraz vasat. Ayrıca resimdeki aldanışıma göre multimedya ekranını sürücüye göre uzak hissettim. Ama yanılabilirim de… Çift bölgeli klima kontrolü, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, kör nokta tespiti, otomatik frenleme ve yaya algılaması ile ileriye dönük çarpışma uyarısı, şerit tutma desteği ile şerit-kalkış uyarısı ve radar güdümlü hız sabitleyici gibi özelliklere sahip. 360 derecelik park kamerasının görüntü çözünürlüklerinin biraz düşük olması hayranları hayal kırıklığına uğratabilir.



Artıları ve Eksileri

+ İçte ve dışta yüksek sınıf tasarım; Zarif şasi ve süspansiyon ayarları; Maliyetler düşündüğünüzden daha az; gelişmiş iç ve dış tasarım.

- Maalesef Sedan gövdesinde (ve özellikle 2.5T modelinde) i-Activ aktarım seçeneği yok; Turbo benzinlinin 2.5 litrelik motor hacmi Kuzey Amerika için yeterli gibi gözükse de, Avrupa için maalesef artık gözümüze çok büyük gözüküyor!

Benim 6’lı Hırçın Hislerim

Daha iyi mücadelede sen daha iyi savaşırsın, evet! Daha iyi savaşırsın, eğer ayağa kalkarsan… Bu yüzden Mazda 6 SkyActiv-G 2.5T ile kendini duvara karşı ver! Oysa o durumda ben, akşamlar susarak sessiz bir gecelere dönüşünce kendimi duvara karşı veremiyorum. Çünkü alışılmışa meydan okuyamıyorum. Fakat sen alışılmışa meydan oku! Çünkü sen 6’lı Hırçın oynayabiliyorsun ve yanında Mazda 6 SkyActiv-G 2.5T var! Sen önce göz kardeşine bak! O senden daha fazla 6’lı Hırçın oynuyor. Beni öyle dinleyeceksin ya da dinlemeyeceksin. Ama yerinde olsam şimdi dinlerdim; eğer 6’lı Hırçın oynayarak alışılmışa “Zoom-Zoom” tadında meydan okursan; sessiz, kimsesiz, üzgün ve solgun gecelere çığlık atarsın. Hiçbir şey için, bir daha asla alışılmışa mahkum olma!

İnceleme Kaynakları: MotorTrend, Digital Trends, Car Revs Daily





Umarım bu hisli yazılarımı beğenmişsinizdir. Eğer beğenirseniz mutlaka paylaşmayı unutmayın!..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!