Renault’un En Hırçın Ganimeti: Mégane RS Trophy
Renault
Mégane’ın Tarihi
İlk
defa 1995 yılında 19 Serisi’nin yerini almak için üretilen
Mégane, dört nesildir tüketicilerle buluşuyor. Tarih olarak
sırasıyla 12 Serisi, 11 ile 9 Serisi ve 19 Serisi’nin devam
serisi olan Mégane’da zamanla Coupe ve Coupe-Convertible gövde
seçenekleri sunulsa da, artık yeni nesli ile beraber üretim
hayatlarında yok. Artık sadece Hatchback, “Yerli Üretim” Sedan
ve Station Estate gövde seçeneklerine sahip. (Ki, artık Station
gövdesi ülkemizde satılmıyor.) Mégane’ın tarihi ise şu
şekilde:
1995:
Renault Mégane
2002:
Renault Mégane II
2008:
Renault Mégane III
2016:
Renault Mégane IV
Renault
Mégane’ın RS Tarihi
RS
versiyonunun tarihi de 2004 yılına kadar dayanıyor. 2004 yılındaki
ikinci nesil Mégane RS serilerinde RS225, RS225 Cup, RS230 Renault
F1 Team R26, RS DCI 175 ve RS230 Renault F1 Team R26.R modeleri yer
almaktaydı. Yarış sürümlerinde ise sadece RS Trophy ile RS
Trophy II modelleri yer almaktaydı.
2010
yılında üçüncü nesil Mégane bazlı Renault Sport sürümleri
ise şu şekildeydi. RS250, RS265 Trophy, RS275 Trophy ve
hafifletilmiş RS275 Trophy-R modelleri yer almaktaydı.
Rakamlarından da anlayacağınız gibi, beygir güçlerine
eşitlemekte idi.
Şimdiye
kadar 2 litrelik çeşitli benzinli motorlarını kullanan Mégane
RS, 2017 yılında tanıtılan yeni nesle geçerken 200 cc daha da
düşürdü. Yeni nesil Mégane RS, 1.8 litrelik TCE turbo benzinli
üniteden tam 280 HP güç fışkırmakta! O motora 6 ileri Manuel ya
da EDC vites eşlik etmekte ve gücünü ön tekerleklerine
iletmekte... İşin en olağanüstü yanı da, 4Control adı verilen
tekerlek yönlendirici sisteme sahip olması.
4Control
Nedir? Ama Şunu da İfade Edeyim, Sakın Aklınıza 4X4 Sistemi
Falan Gelmesin!!!
4Control
teknolojisi elektronik araç dinamiklerini yönetir. Araç
bilgisayarı sürekli araç davranışlarını izleyen kontrolör ile
donatılmıştır: sürüş hızı, direksiyon açısı, tipi bu
parametreler üzerinde vb, kontrolör arka tekerleklere uygun dönüş
komutu gönderir. Aracın yörüngesi böylece modellenmiş olur ve
sürekli düzeltilir.
4Control
sürüş stiline göre hız 60 km/saatin altındayken, arka
tekerlekler 3.5 ° maksimum açıda, ön tekerleklere göre ters yöne
çevirmek için tasarlanmıştır. Bu teknoloji yüksek hassasiyetli
sürüş sunuyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. 60 km/s
üzerinde ise arka tekerlekler ön tekerleklerin aynı yönde
çevirir. Bu önemli hareket istikrarı geliştirir, virajlarda dış
arka ucunu iter ve merkezkaç kuvveti dengeler. Bu sistem gücü
artırarak güvenli bir şekilde zor virajları alabilir.
4Control
acil ve zor frenleme durumlarında güvenliği artırmak için
tasarlanmıştır. Direksiyon açıları entegre bellek ile,
kontrolör her zaman bir “tehlikeli” durumu algılayabilir. Arka
fren açısı otomatik olarak aracınızın dengede kalmasını
sağlar.
Renault
Mégane RS’in En Çığlıklı Ganimeti Trophy’nin Standart
RS’ten Farkı
1.8
litrelik TCE turbo benzinli üniteden bu sefer 300 HP güç
fışkırmakta! O motora yine 6 ileri Manuel (400 Nm) ya da EDC (420
Nm) vites eşlik etmekte. Trophy’nin 0’dan 100 km/s hıza
ulaşması 5.7 saniye sürüyor. Renk paletinde yer alan Liquid
Yellow rengi ve F1 tarzı ön difüzörüyle oldukça dikkat çekici
görünen Mégane RS Trophy, sürüş deneyimini arttırmak adında
20 mm alçaltılmış Alcantara kaplı Recaro koltuklarla da tercih
edilebiliyor. Bir de ayriyeten standart RS modeli 18 inçe kadar
çıkarken, Trophy sürümünde 19 inçe kadar çıkabilecek ve
jantlarına Bridgestone Potenza lastikleri eşlik edecek. Cup şasi
üzerine geliştirilen Renault Mégane RS Trophy, Torsen sınırlı
kaymalı diferansiyel ve daha sert süspansiyon sistemi gibi
güncellemelere de sahip.
Renault
Mégane RS’e Olan Şahsi Yorumum
Fransız
Alpine A110 ile aynı motoruna sahip olan Mégane RS Trophy, belki de
en hırçın Renault aracı olması ile en performanslı önden çekiş
aracı olmayı hak edebilir! Bu yüzden olağanüstü Renault'u yad etmek adına Paramore’un “NOW”
şarkısını paylaşarak bu blog yazımı bitirmek isterim.
Kaynak: Autohold (4Control Sistemi) ve DonanımHaber
Yorumlar
Yorum Gönder