Renault’un En Hırçın Ganimeti: Mégane RS Trophy



Renault Mégane’ın Tarihi

İlk defa 1995 yılında 19 Serisi’nin yerini almak için üretilen Mégane, dört nesildir tüketicilerle buluşuyor. Tarih olarak sırasıyla 12 Serisi, 11 ile 9 Serisi ve 19 Serisi’nin devam serisi olan Mégane’da zamanla Coupe ve Coupe-Convertible gövde seçenekleri sunulsa da, artık yeni nesli ile beraber üretim hayatlarında yok. Artık sadece Hatchback, “Yerli Üretim” Sedan ve Station Estate gövde seçeneklerine sahip. (Ki, artık Station gövdesi ülkemizde satılmıyor.) Mégane’ın tarihi ise şu şekilde:

1995: Renault Mégane
2002: Renault Mégane II
2008: Renault Mégane III
2016: Renault Mégane IV




Renault Mégane’ın RS Tarihi

RS versiyonunun tarihi de 2004 yılına kadar dayanıyor. 2004 yılındaki ikinci nesil Mégane RS serilerinde RS225, RS225 Cup, RS230 Renault F1 Team R26, RS DCI 175 ve RS230 Renault F1 Team R26.R modeleri yer almaktaydı. Yarış sürümlerinde ise sadece RS Trophy ile RS Trophy II modelleri yer almaktaydı.

2010 yılında üçüncü nesil Mégane bazlı Renault Sport sürümleri ise şu şekildeydi. RS250, RS265 Trophy, RS275 Trophy ve hafifletilmiş RS275 Trophy-R modelleri yer almaktaydı. Rakamlarından da anlayacağınız gibi, beygir güçlerine eşitlemekte idi.

Şimdiye kadar 2 litrelik çeşitli benzinli motorlarını kullanan Mégane RS, 2017 yılında tanıtılan yeni nesle geçerken 200 cc daha da düşürdü. Yeni nesil Mégane RS, 1.8 litrelik TCE turbo benzinli üniteden tam 280 HP güç fışkırmakta! O motora 6 ileri Manuel ya da EDC vites eşlik etmekte ve gücünü ön tekerleklerine iletmekte... İşin en olağanüstü yanı da, 4Control adı verilen tekerlek yönlendirici sisteme sahip olması.





4Control Nedir? Ama Şunu da İfade Edeyim, Sakın Aklınıza 4X4 Sistemi Falan Gelmesin!!!

4Control teknolojisi elektronik araç dinamiklerini yönetir. Araç bilgisayarı sürekli araç davranışlarını izleyen kontrolör ile donatılmıştır: sürüş hızı, direksiyon açısı, tipi bu parametreler üzerinde vb, kontrolör arka tekerleklere uygun dönüş komutu gönderir. Aracın yörüngesi böylece modellenmiş olur ve sürekli düzeltilir.

4Control sürüş stiline göre hız 60 km/saatin altındayken, arka tekerlekler 3.5 ° maksimum açıda, ön tekerleklere göre ters yöne çevirmek için tasarlanmıştır. Bu teknoloji yüksek hassasiyetli sürüş sunuyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. 60 km/s üzerinde ise arka tekerlekler ön tekerleklerin aynı yönde çevirir. Bu önemli hareket istikrarı geliştirir, virajlarda dış arka ucunu iter ve merkezkaç kuvveti dengeler. Bu sistem gücü artırarak güvenli bir şekilde zor virajları alabilir.

4Control acil ve zor frenleme durumlarında güvenliği artırmak için tasarlanmıştır. Direksiyon açıları entegre bellek ile, kontrolör her zaman bir “tehlikeli” durumu algılayabilir. Arka fren açısı otomatik olarak aracınızın dengede kalmasını sağlar.





Renault Mégane RS’in En Çığlıklı Ganimeti Trophy’nin Standart RS’ten Farkı

1.8 litrelik TCE turbo benzinli üniteden bu sefer 300 HP güç fışkırmakta! O motora yine 6 ileri Manuel (400 Nm) ya da EDC (420 Nm) vites eşlik etmekte. Trophy’nin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması 5.7 saniye sürüyor. Renk paletinde yer alan Liquid Yellow rengi ve F1 tarzı ön difüzörüyle oldukça dikkat çekici görünen Mégane RS Trophy, sürüş deneyimini arttırmak adında 20 mm alçaltılmış Alcantara kaplı Recaro koltuklarla da tercih edilebiliyor. Bir de ayriyeten standart RS modeli 18 inçe kadar çıkarken, Trophy sürümünde 19 inçe kadar çıkabilecek ve jantlarına Bridgestone Potenza lastikleri eşlik edecek. Cup şasi üzerine geliştirilen Renault Mégane RS Trophy, Torsen sınırlı kaymalı diferansiyel ve daha sert süspansiyon sistemi gibi güncellemelere de sahip.






Renault Mégane RS’e Olan Şahsi Yorumum

Fransız Alpine A110 ile aynı motoruna sahip olan Mégane RS Trophy, belki de en hırçın Renault aracı olması ile en performanslı önden çekiş aracı olmayı hak edebilir! Bu yüzden olağanüstü Renault'u yad etmek adına Paramore’un “NOW” şarkısını paylaşarak bu blog yazımı bitirmek isterim.



Kaynak: Autohold (4Control Sistemi) ve DonanımHaber

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!