Umarım Bayan Mary Marra Pontiac’i Diriltir, Ama Ben Başka Şartlarda Diriltmesini İstiyorum!
Pontiac’in Tarihi
1906 yılında Dünyaca ünlü şirketlerden General Motors (Buick,
Cadillac, Chevrolet, GMC gibi markaların sahibi), ismini Kızılderili Şefi
Pontiac Obwandiyag’dan alarak Pontiac markasını kurmuştur. 1964 yılında GTO
modelini ortaya çıkarmasıyla adını duyuran Pontiac, daha sonra bir başka spor
otomobili 1967 yılında üretime başlanan Firebird (Üretimi 2002 yılında sona
ermiştir) modeli ile büyük başarılara yakalamıştır. Daha sonra seksenli
yıllarda Kara Şimşek (Knight Rider) adlı dizide kullanılan 1982 model Firebird
Trans-Am modeli ile herkese hitap etmiştir. 1983 ile 1988 yılları arasında
üretilen ve hatta Hulki Aldıkaçtı’nın
imzasına sahip olan ortadan motorlu Fiero ve önden çekişli kompakt sınıf
otomobili LeMans ile seksenli yıllarda da parlaklığını korudu. Özellikle
doksanlı yıllarda Pontiac modelleri bir anlamda BMW ayarında sportif sürüş
dinamikliklerine ve güçlü motor seçeneklerine sahipti. Markanın bu özelliği
zaman içerisinden terk edildiğinden markanın modelleri de tercih edilemez oldu.
Son 5 yıl içerisinde Orta Sınıf SUV temsilcisi Torrent, MPV modeli Vibe, Chevy
Aveo’nun kendine has uyarlanmış hali G3, Chevy Cobalt’ın kendine has uyarlanmış
hali G5, kendine has Orta Sınıf temsilcisi 3 farklı gövde (Sedan, Coupe ve
Cabrio) ile önden çekiş aktarımına sahip G6, Holden Commodore’un arkadan itişli
gövdesinin kendine has uyarlanmış hali G8 ve yine arkadan itilen Opel GT adlı
roadster bazlı Solstice’den oluşan ürün gamına sahipti. Ancak 2010 yılı
başlarında küresel kriz nedeniyle GM (General Motors) tarafından Pontiac markası
sonlandırıldı.
GM
General Motors’un ve Hatta Otomotiv Sektörünün Öncü Kadın Yöneticilerinden Mary
Barra, Pontiac’i Diriltmek İstiyor!
Şimdi 2017 yılı içerisinde GM CEO’su Mary Barra, Channel 45
News adlı kanala verdiği röportajda Pontiac hakkında
kendi fikirlerini söyledi. Barra, en geç 2019 yazına kadar geri döndürmek için
yönetim kuruluyla birlikte görüşlerini imzaladığını söyledi. Bunların dışında:
“Bayilik için, daha önce Pontiac bayileri olan çok satırlı mağazalarımıza bir
seri seçme olanağı sunacağız. Bu, Buick-GMC şebekesinin büyük bir kısmını
içerecek ve Buick-Pontiac-GMC mağazalarını eski ihtişamına geri getirecektir.”
Modeller hâlâ havada kalıyor, ancak Barra yeni Chevrolet Traverse bazlı
Montana, Chevrolet Impala bazlı Grand Prix ve Chevrolet Camaro bazlı Firebird’i
rapor etti. Bu arada efsanevi GTO’nun Chevrolet SS platformuna geri
dönebileceğini de belirtti. Barra, “Halkın Pontiac için
verdiği desteği ile hattın değişmezliğini takdir ettiğini” ve “Pontiac’ı hep
sevdim, başladığım yerdi ve yine yeni bir hayat vermekten mutluluk duyuyorum”
dedi. Yeni Pontiac’lar “heyecan verici” olacak.
GM
Authority’nin bahsine geçecek olursak, o bahis ta 2016 yılına dayanıyor. Eski
söylentilere bakarsak, Buick Pazarlama Müdürü Brian Shipman’ın iddialarına göre
“Amerikan Alfa Romeo’su” olarak diriltmesini ve Cadillac ATS bazlı (Alpha
platformlu) bir Pontiac G6’nın üretilmesini istedi.
Pontiac
Hakkında Tek Hayalim Vardı, o da Amerikan GM’in “Maserati”si Olmasını Umuyordum!
Şimdi
fikirlerime gelecek olursak, Pontiac’ın dirilmesine gerçekten çok sevindim.
Fakat, bir dönem Oto Rüyası adlı sitede hazırladığım yazımdan tek farkı, o
söylenti haberlerimden baz almadan kendi fikirlerimi yazmak olması beni apayrı
heyecanlandırdı. Bir önceki fikrimde Chevy Impala bazlı yeni Grand Prix, Chevy
Traverse bazlı yeni Montana, Chevy Camaro bazlı Firebird ve Holden Commodore VF
bazlı ile Coupe gövdesine uyarlanmış yeni GTO modelleriyle yetinmesini dile
getirmiştim. Ama neredeyse bütün eski fikirlerimi sıfırlıyorum. Bir tek şunu
sıfırlamak istemiyorum; GM sakın, ama sakın
Chevrolet’in Sonic (Aveo), Cruze, Malibu, Trax ve Equinox bazlı Pontiac
modellerini üretmesin! Çünkü yine Chevrolet’e zarar verecek ve yine Pontiac’ı
öldürmek zorunda kalacak.
Fikirlerimi
yeniden yazmak zorunda kalırsam, Pontiac bu gidişle FCA’nın (Fiat-Chrysler
Automobiles) Alfa’sına kafa tutmak istiyor. Aslında onların yaptıkları güzel
bir fikir... Ama benim fikrimi sorarsanız, General Motors’un “yarı” değil, “TAM”
performans markası olarak dirilmesini istiyorum. Çünkü General Motors’un sıkı düşmanlarından İtalyan-Amerikan
karışımlı şirket FCA’nın Maserati’sine meydan okumasını isterim. İşte dirilmesi gereken modeller/model isimleri…
Firebird
1967
yılı ile 2002 yılları arasında üretilen Pontiac Firebird, aslında Chevrolet
Camaro’nun kızıl oklu halinden başka bir şey değil idi… Ama özellikle Trans Am performans takılı
versiyonu fanatikleri fazlasıyla sevdirdi. Eğer Pontiac 2020’li yıllara gecikirse,
şimdiki nesil yerine bir sonraki nesil Camaro’nun platformunu almak zorunda
kalacak. Tasarıma gelince de, re-badged adlı aynı modeli kendi logosuyla
süslemek yerine tamamen yeni tasarımına sahip olmalı. Asıl beni heyecanlandıran
şey, belki de Camaro ZL1 bazlı bir Firebird Trans-Am’in tekrar yollara çıkacak
olması… Motor seçeneklerine gelince de, nasılsa Camaro ile aynı motorlarını
kullanacak. Sadece Ford Mustang ile Dodge Challenger değil, aynı zamanda Mercedes
E Coupe, Lexus LC, Porsche 911, Nissan GT-R ve yakında yola çıkacak olan daha
uygun fiyatlı bir Coupe modeli Maserati Alfieri gibi modellere meydan okuması
gerekecek.
GTO
1964
yılında “Muscle Car” sınıfında üretilen GTO, bundan 40 yıl sonra tekrar
üretildi. İşin kötü tarafı da, Holden Monaro’dan re-badged yaparak tekrar
üretilmiş olması… O yöntemi yüzünden sadece 2 yıl dayanabildi… Yalnız GTO
hakkında şahsi yorumlar yapmak zorundayım. Aslında GTO modelini Firebird’in tam
üzerine konumlandırmanız gerekirdi. Yani o artık “Muscle Car” değil, “Grand Tourer”
sınıfında rekabet etmesini isterdim. Ama tabii lüks görünürlüğünden daha çok,
sportif duruşlu tasarlanmasını isterdim. Efsanevi Holden Commodore VF’in
platformunu kullanmak yerine, Cadillac’ın Omega platformunu kullanmalı. Eğer
öyle olursa, eminim 4.2 litrelik çift turbo benzinli (hayalimdeki GTO’ya özel
555 HP) ve 6.2 litrelik Supercharger benzinli (yine o modele özel 678 HP) motorlara
sahip olacaktır ve o motorlara yalnızca 10 ileri otomatik vites eşlik edebilir.
Dileyen ya arkadan itişi, ya da dört çekişi tercih edebilir. Eğer yeni GTO,
gerçek bir “American Grand Tourer” modeli olabilseydi; Maserati GranTurismo,
Aston Martin Vanquish, Bentley Continental GT gibi modellere meydan
okuyabilecekti.
Grand
Prix
1987
yılına kadar arkadan itişli, 2007 yılına kadar ise önden çekişli olarak
üretilen model; hayata gözlerini yumduğunda Önden Çekişli Üst Sınıfında yer alıyordu.
Ayrıca “V8 + Önden Çekiş” gibi olağanüstü kombineye sahipti. O kombineden bir
süre de Chevy Impala, Buick Lucerne ve Cadillac DTS gibi modeller de
faydalandı. Bahsedilen modellerin hepsi E Segmenti’nde yer almaktaydı. Şimdi
Bayan Barra, yeni Chevy Impala bazlı Grand Prix’i diriltmek istiyor. Ama ben
olsaydım yeni Grand Prix’i, Cadillac CTS (ya da bir sonraki neslin yeni ismi
CT5) modelinde kullanılan arkadan itişli Alpha platformu üzerinden diriltirdim.
Fakat CT5’ten farklı olarak, sadece 6 ve 8 silindirli çift turbo benzinli
motorları kaputa koyardım. Tabii ki yine Sedan gövdesine sahip olacak. Eğer
Grand Prix arkadan itişli bir yeni Sedan olabilseydi; ne güzel Maserati Ghibli
modelini hedefe alabilecekti.
Bonneville
Bonneville
ismi de, 2005 yılına kadar üretilen ve aslında bir Grand Prix alternatifi…
Bonneville ismini ise Maserati Quattroporte, Bentley Flying Spur ve Jaguar XJ
gibi Sedan modellere meydan okuyabilmesi için diriltirdim. Benim fikrimce, GM
Omega platformunu alarak Cadillac CT6’nın daha sportif versiyonlu tasarımına
sahip olmasını isterdim. Motorlara gelince de, hayalime özel yeni GTO ile aynı
motorlara sahip olacaktı nasılsa…
Montana
Aslında
önden çekiş aktarımlı MPV modeliydi… Başındaki yazılara dikkat edersek, Chevy
Traverse modelinden baz almak istiyor. Ama ben Barra’nın yerinde olsaydım, Montana
ismini Maserati Levante’ye meydan okuyabilmesi için diriltmek isterdim. Alpha platformlu
olması kaydı ile sadece 6 ve 8 silindirli çift turbo benzinli motorları kaputa
koyardım. Vites ile aktarmaları da Sedan kardeşi Grand Prix’ten alabilir idi…
Cadillac
Escalade Bazlı Bir SUV
Güncel
ya da bir sonraki nesil fark etmez, Amiral arazi üçüzlerinin en lüksü Cadillac
Escalade bazlı bir Pontiac SUV üretilmesini isterdim. Üçüzlerden (Chevy Tahoe/Suburban,
GMC Yukon/Yukon XL ve Cadillac Escalade/Escalade ESV) tek farkı, sadece kısa
uzunluklu gövdesiyle üretilmesini ve 4.2 litrelik çift turbo ile 6.2 litrelik
Supercharger benzinli motoruna sahip olmasını isterdim. 10 ileri otomatik vitesiyle
AWD sisteminin o motorlara eşlik etmesini isterdim.
Trans-Am
Aslında
Firebird’in performans kolundan başka bir şey değil idi… Trans-Am ismini gerçekten
performans kolu olarak diriltmek isterim. Sadece Firebird’ün değil, aynı
zamanda GTO, Grand Prix, Bonneville ve Montana modellerine de Trans-Am takısını
eklemek isterdim. Tıpkı Cadillac’ın V, BMW’nin M, Mercedes’in AMG takıları gibi…
Pontiac
benim fikirlerimde belli şekillerde ve şartlarda geri dönmeli. Siz de aynı
fikirde misiniz, diğer fikirleriniz de mi var, yoksa gereksiz marka diye hiç
dönmemeli mi? Yorum sizin…
Yorumlar
Yorum Gönder