Umarım Bayan Mary Marra Pontiac’i Diriltir, Ama Ben Başka Şartlarda Diriltmesini İstiyorum!



Pontiac’in Tarihi

1906 yılında Dünyaca ünlü şirketlerden General Motors (Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC gibi markaların sahibi), ismini Kızılderili Şefi Pontiac Obwandiyag’dan alarak Pontiac markasını kurmuştur. 1964 yılında GTO modelini ortaya çıkarmasıyla adını duyuran Pontiac, daha sonra bir başka spor otomobili 1967 yılında üretime başlanan Firebird (Üretimi 2002 yılında sona ermiştir) modeli ile büyük başarılara yakalamıştır. Daha sonra seksenli yıllarda Kara Şimşek (Knight Rider) adlı dizide kullanılan 1982 model Firebird Trans-Am modeli ile herkese hitap etmiştir. 1983 ile 1988 yılları arasında üretilen ve hatta Hulki Aldıkaçtı’nın imzasına sahip olan ortadan motorlu Fiero ve önden çekişli kompakt sınıf otomobili LeMans ile seksenli yıllarda da parlaklığını korudu. Özellikle doksanlı yıllarda Pontiac modelleri bir anlamda BMW ayarında sportif sürüş dinamikliklerine ve güçlü motor seçeneklerine sahipti. Markanın bu özelliği zaman içerisinden terk edildiğinden markanın modelleri de tercih edilemez oldu. Son 5 yıl içerisinde Orta Sınıf SUV temsilcisi Torrent, MPV modeli Vibe, Chevy Aveo’nun kendine has uyarlanmış hali G3, Chevy Cobalt’ın kendine has uyarlanmış hali G5, kendine has Orta Sınıf temsilcisi 3 farklı gövde (Sedan, Coupe ve Cabrio) ile önden çekiş aktarımına sahip G6, Holden Commodore’un arkadan itişli gövdesinin kendine has uyarlanmış hali G8 ve yine arkadan itilen Opel GT adlı roadster bazlı Solstice’den oluşan ürün gamına sahipti. Ancak 2010 yılı başlarında küresel kriz nedeniyle GM (General Motors) tarafından Pontiac markası sonlandırıldı.

GM General Motors’un ve Hatta Otomotiv Sektörünün Öncü Kadın Yöneticilerinden Mary Barra, Pontiac’i Diriltmek İstiyor!

Şimdi 2017 yılı içerisinde GM CEO’su Mary Barra, Channel 45 News adlı kanala verdiği röportajda Pontiac hakkında kendi fikirlerini söyledi. Barra, en geç 2019 yazına kadar geri döndürmek için yönetim kuruluyla birlikte görüşlerini imzaladığını söyledi. Bunların dışında: “Bayilik için, daha önce Pontiac bayileri olan çok satırlı mağazalarımıza bir seri seçme olanağı sunacağız. Bu, Buick-GMC şebekesinin büyük bir kısmını içerecek ve Buick-Pontiac-GMC mağazalarını eski ihtişamına geri getirecektir.” Modeller hâlâ havada kalıyor, ancak Barra yeni Chevrolet Traverse bazlı Montana, Chevrolet Impala bazlı Grand Prix ve Chevrolet Camaro bazlı Firebird’i rapor etti. Bu arada efsanevi GTO’nun Chevrolet SS platformuna geri dönebileceğini de belirtti. Barra, “Halkın Pontiac için verdiği desteği ile hattın değişmezliğini takdir ettiğini” ve “Pontiac’ı hep sevdim, başladığım yerdi ve yine yeni bir hayat vermekten mutluluk duyuyorum” dedi. Yeni Pontiac’lar “heyecan verici” olacak.

GM Authority’nin bahsine geçecek olursak, o bahis ta 2016 yılına dayanıyor. Eski söylentilere bakarsak, Buick Pazarlama Müdürü Brian Shipman’ın iddialarına göre “Amerikan Alfa Romeo’su” olarak diriltmesini ve Cadillac ATS bazlı (Alpha platformlu) bir Pontiac G6’nın üretilmesini istedi.

Pontiac Hakkında Tek Hayalim Vardı, o da Amerikan GM’in “Maserati”si Olmasını Umuyordum!

Şimdi fikirlerime gelecek olursak, Pontiac’ın dirilmesine gerçekten çok sevindim. Fakat, bir dönem Oto Rüyası adlı sitede hazırladığım yazımdan tek farkı, o söylenti haberlerimden baz almadan kendi fikirlerimi yazmak olması beni apayrı heyecanlandırdı. Bir önceki fikrimde Chevy Impala bazlı yeni Grand Prix, Chevy Traverse bazlı yeni Montana, Chevy Camaro bazlı Firebird ve Holden Commodore VF bazlı ile Coupe gövdesine uyarlanmış yeni GTO modelleriyle yetinmesini dile getirmiştim. Ama neredeyse bütün eski fikirlerimi sıfırlıyorum. Bir tek şunu sıfırlamak istemiyorum; GM sakın, ama sakın Chevrolet’in Sonic (Aveo), Cruze, Malibu, Trax ve Equinox bazlı Pontiac modellerini üretmesin! Çünkü yine Chevrolet’e zarar verecek ve yine Pontiac’ı öldürmek zorunda kalacak. 

Fikirlerimi yeniden yazmak zorunda kalırsam, Pontiac bu gidişle FCA’nın (Fiat-Chrysler Automobiles) Alfa’sına kafa tutmak istiyor. Aslında onların yaptıkları güzel bir fikir... Ama benim fikrimi sorarsanız, General Motors’un “yarı” değil, “TAM” performans markası olarak dirilmesini istiyorum.  Çünkü General Motors’un sıkı düşmanlarından İtalyan-Amerikan karışımlı şirket FCA’nın Maserati’sine meydan okumasını isterim.  İşte dirilmesi gereken modeller/model isimleri…




Firebird

1967 yılı ile 2002 yılları arasında üretilen Pontiac Firebird, aslında Chevrolet Camaro’nun kızıl oklu halinden başka bir şey değil idi…  Ama özellikle Trans Am performans takılı versiyonu fanatikleri fazlasıyla sevdirdi. Eğer Pontiac 2020’li yıllara gecikirse, şimdiki nesil yerine bir sonraki nesil Camaro’nun platformunu almak zorunda kalacak. Tasarıma gelince de, re-badged adlı aynı modeli kendi logosuyla süslemek yerine tamamen yeni tasarımına sahip olmalı. Asıl beni heyecanlandıran şey, belki de Camaro ZL1 bazlı bir Firebird Trans-Am’in tekrar yollara çıkacak olması… Motor seçeneklerine gelince de, nasılsa Camaro ile aynı motorlarını kullanacak. Sadece Ford Mustang ile Dodge Challenger değil, aynı zamanda Mercedes E Coupe, Lexus LC, Porsche 911, Nissan GT-R ve yakında yola çıkacak olan daha uygun fiyatlı bir Coupe modeli Maserati Alfieri gibi modellere meydan okuması gerekecek.




GTO

1964 yılında “Muscle Car” sınıfında üretilen GTO, bundan 40 yıl sonra tekrar üretildi. İşin kötü tarafı da, Holden Monaro’dan re-badged yaparak tekrar üretilmiş olması… O yöntemi yüzünden sadece 2 yıl dayanabildi… Yalnız GTO hakkında şahsi yorumlar yapmak zorundayım. Aslında GTO modelini Firebird’in tam üzerine konumlandırmanız gerekirdi. Yani o artık “Muscle Car” değil, “Grand Tourer” sınıfında rekabet etmesini isterdim. Ama tabii lüks görünürlüğünden daha çok, sportif duruşlu tasarlanmasını isterdim. Efsanevi Holden Commodore VF’in platformunu kullanmak yerine, Cadillac’ın Omega platformunu kullanmalı. Eğer öyle olursa, eminim 4.2 litrelik çift turbo benzinli (hayalimdeki GTO’ya özel 555 HP) ve 6.2 litrelik Supercharger benzinli (yine o modele özel 678 HP) motorlara sahip olacaktır ve o motorlara yalnızca 10 ileri otomatik vites eşlik edebilir. Dileyen ya arkadan itişi, ya da dört çekişi tercih edebilir. Eğer yeni GTO, gerçek bir “American Grand Tourer” modeli olabilseydi; Maserati GranTurismo, Aston Martin Vanquish, Bentley Continental GT gibi modellere meydan okuyabilecekti.




Grand Prix

1987 yılına kadar arkadan itişli, 2007 yılına kadar ise önden çekişli olarak üretilen model; hayata gözlerini yumduğunda Önden Çekişli Üst Sınıfında yer alıyordu. Ayrıca “V8 + Önden Çekiş” gibi olağanüstü kombineye sahipti. O kombineden bir süre de Chevy Impala, Buick Lucerne ve Cadillac DTS gibi modeller de faydalandı. Bahsedilen modellerin hepsi E Segmenti’nde yer almaktaydı. Şimdi Bayan Barra, yeni Chevy Impala bazlı Grand Prix’i diriltmek istiyor. Ama ben olsaydım yeni Grand Prix’i, Cadillac CTS (ya da bir sonraki neslin yeni ismi CT5) modelinde kullanılan arkadan itişli Alpha platformu üzerinden diriltirdim. Fakat CT5’ten farklı olarak, sadece 6 ve 8 silindirli çift turbo benzinli motorları kaputa koyardım. Tabii ki yine Sedan gövdesine sahip olacak. Eğer Grand Prix arkadan itişli bir yeni Sedan olabilseydi; ne güzel Maserati Ghibli modelini hedefe alabilecekti.




Bonneville

Bonneville ismi de, 2005 yılına kadar üretilen ve aslında bir Grand Prix alternatifi… Bonneville ismini ise Maserati Quattroporte, Bentley Flying Spur ve Jaguar XJ gibi Sedan modellere meydan okuyabilmesi için diriltirdim. Benim fikrimce, GM Omega platformunu alarak Cadillac CT6’nın daha sportif versiyonlu tasarımına sahip olmasını isterdim. Motorlara gelince de, hayalime özel yeni GTO ile aynı motorlara sahip olacaktı nasılsa…




Montana

Aslında önden çekiş aktarımlı MPV modeliydi… Başındaki yazılara dikkat edersek, Chevy Traverse modelinden baz almak istiyor. Ama ben Barra’nın yerinde olsaydım, Montana ismini Maserati Levante’ye meydan okuyabilmesi için diriltmek isterdim. Alpha platformlu olması kaydı ile sadece 6 ve 8 silindirli çift turbo benzinli motorları kaputa koyardım. Vites ile aktarmaları da Sedan kardeşi Grand Prix’ten alabilir idi…




Cadillac Escalade Bazlı Bir SUV

Güncel ya da bir sonraki nesil fark etmez, Amiral arazi üçüzlerinin en lüksü Cadillac Escalade bazlı bir Pontiac SUV üretilmesini isterdim. Üçüzlerden (Chevy Tahoe/Suburban, GMC Yukon/Yukon XL ve Cadillac Escalade/Escalade ESV) tek farkı, sadece kısa uzunluklu gövdesiyle üretilmesini ve 4.2 litrelik çift turbo ile 6.2 litrelik Supercharger benzinli motoruna sahip olmasını isterdim. 10 ileri otomatik vitesiyle AWD sisteminin o motorlara eşlik etmesini isterdim.

Trans-Am

Aslında Firebird’in performans kolundan başka bir şey değil idi… Trans-Am ismini gerçekten performans kolu olarak diriltmek isterim. Sadece Firebird’ün değil, aynı zamanda GTO, Grand Prix, Bonneville ve Montana modellerine de Trans-Am takısını eklemek isterdim. Tıpkı Cadillac’ın V, BMW’nin M, Mercedes’in AMG takıları gibi…
Pontiac benim fikirlerimde belli şekillerde ve şartlarda geri dönmeli. Siz de aynı fikirde misiniz, diğer fikirleriniz de mi var, yoksa gereksiz marka diye hiç dönmemeli mi? Yorum sizin…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim TV İzlerken Reklam Maceralarım ve Otizmdeki Etkilerim... (Ben Eren TAN'ım Bölüm II)

SUV’lerde Sınıflandırma Bitti, Şimdi de Sıra Pick-Up’larda!!!

2019 Kia Forte (Cerato): Bu Güç, Daha Güçlüsüne Gider!